Článek
Mohelnický areál (známý též pod názvem Křemačovské lomy) je proslavený hlavně závody nákladních aut, od roku 1999 se zde kromě Mistrovství ČR jelo také Mistrovství Evropy a v posledních letech Extrem truck trial show. Trať je to technicky velmi náročná a to hlavně extrémně prudkými svahy. Pořadatelům z ADT Horažďovice se podařilo připravit nejtěžší závod ve čtyřleté historii, kdy se pořádání závodů zabývají.
Na trati neexistovalo jediné místo, kde by si jezdci mohli odpočinout, trať svým profilem připomínala horskou dráhu – výjezd do prudkého svahu, pak prudký sešup dolů a znovu nahoru. K tomu horké slunečné počasí, tvrdý hlinitý povrch, prach.Tady nestačilo umět jezdit rychle, museli jste k tomu přidat značnou dávku odvahy a technického umu. Obrovský nápor na fyzičku, psychiku i techniku. Ocenění si tak zaslouží všichni, kdo našli odvahu se na start tak náročného závodu postavit.
Sobotním závodem se seriál čtyřkolek přehoupl do své druhé poloviny. Premiérový závod seriálu na Moravě si přijelo vyzkoušet 118 jezdců.
Junior I
Již tradičně zahájili závodní víkend ti nejmladší jezdci v mistrovské kategorii Junior I. Devět borců se utkalo o body ve dvacetiminutovém závodě. Start a první polovina závodu vyšly nejlépe Lukáši Kolpekovi z ASP GROUP RACING TEAMu. Start se naopak vůbec nepovedl jeho týmovému kolegovi a vedoucímu jezdci průběžného pořadí Marku Fischerovi, který odstartoval mezi posledními. Marek ale vzal pořádně za plyn svého Accessu, v polovině závodu se probojoval na vedoucí místo před Lukáše, svůj náskok neustále zvyšoval a suverénní jízdou si dojel pro zlatý stupínek s luxusním náskokem téměř 50 sekund.
Za ním zuřil litý boj o zbylá místa na stupních vítězů mezi Kolpekem (ASP GROUP RACING TEAM), Lataníkem (SMF) a Kroutilem (ASP GROUP RACING TEAM). V cíli tyhle tři jezdce dělily pouhé tři vteřiny, šachovnicový praporek spatřili ve výše uvedeném pořadí. Hodně smutný musel být Vojta Kroutil, který přišel se o stupně vítězů přišel až v posledním kole. Marek Fischer je tak jediným borcem seriálu, který prozatím nenašel přemožitele.
Junior II
V této kategorii závodilo 10 juniorů, čekalo na ně 25 minut závodu. Kategorie starších juniorů je již vyrovnanější, šanci na stupínek nejvyšší zde má hned několik závodníků. Sobotní závod ale nejvíce sedl Michalu Fischerovi, jezdci ASP GROUP RACING TEAMu. Vyhrál stylem start – cíl a všem ostatním nadělil jedno celé kolo. Hodně za plyn musel vzít v úvodu závodu Matěj Saňa, kterému sice nevyšel start, ale díky vyrovnaným časům v jednotlivých kolech si vyjel stříbrnou příčku. Patří mu i nejrychlejší kolo závodu. Třetí skončil Pavel Gyuricza, který musel svoji pozici velmi tvrdě bránit před dotírajícím jezdcem DORTON TEAMu Filipem Randou – v cíli je dělila necelá sekunda.
Hobby
V nejpočetnější skupině (46 strojů) QUAD HOBBY dominovali jezdci týmu QUADEXTP – na stupně vítězů se postavili hned ve čtyřech případech. Ve třídě sportka do 400 ccm to byl Láďa Karl, který ujel na své Suzuki Accessu Pepy Křivky (ACCESS MOTOR RACING TEAM) o 48 vteřin, třetí skončil už se ztrátou jednoho kola Radek Eiselt.
Třída sportka nad 400 ccm byla jasnou záležitostí týmu QUADEXTP – patří jim hned první čtyři místa a to v pořadí od nejlepšího – Tomáš Kamareith, Vláďa Dupač a Vlastík Dašek. Bramborový salát může svým týmovým kolegům uvařit Pavel Dupač.
Ve třídě TR 4x4 do 750 ccm suverénně vyhrál Vašek Kroutil. O druhé místo se bojovalo už s větším nasazením. Martin Křížek a Radek Šikula (ČTYŘKOLKY TIŠŇOV) se předjížděli prakticky v každém kole, předvedli krásné souboje a tím šťastnějším v cíli byl Martin.
Největším borcem kategorie QUAD HOBBY je jednoznačně Radek „Kaďák“ Skalický (BIKERS CROWN RACING TEAM). Svůj Access ovládá jen jednou rukou a i přes tento velký zdravotní handicap ztratil na nejlepšího jezdce jen jedno kolo a dojel si pro 15 bodů za 6. místo ve své třídě.
Profi
Profíků se na startu sešlo 37. Třídu sportka do 400 ccm vyhrál s luxusním náskokem 81 sekund jezdec ACCESS MOTOR RACING TEAMu David Buříval a upevnil si tak vedoucí příčku v průběžném pořadí seriálu této třídy. Druhý skončil Honza Fischer z QUAD FISCHER TEAMu, třetí pak Radek Fošum.
I ve třídě sportka nad 400 ccm potvrdil svoji suverenitu vedoucí jezdec průběžného pořadí této třídy – Honza Kadeřábek ml. z týmu KÁBEK RACING TEAM. Jako jediný jezdec ve startovním poli této kategorie dokázal za 75 minut zajet 17 kol a zaslouženě mu tak patří 25 bodů za první místo. Druhý v cíli byl Pepa Brand, třetí Míra Stupka ze STAVEBNINY STUPKA TEAMu.
Třídě TR 4x4 nad 750 ccm byla pohřebištěm favoritů. Dosavadní vedoucí jezdec průběžného pořadí Jarda Chytil (QUAD MOTORS) skončil na 4. místě a snížil tak svůj bodový náskok na čele průběžného pořadí na pouhé čtyři body. Bodově ho stíhá sobotní vítěz této třídy Zdeněk Smetana (BÓŽA TEAM). Ještě větší smůlu měl Pepa Hort (GALAXYBIKE), stříbrný muž průběžného pořadí seriálu, který musel kvůli technickým problémům svého stroje odstoupit ve čtvrtém kole a z Mohelnice si neodváží ani bod. Přišel tak o druhé místo průběžného pořadí seriálu. Stříbrnou příčku obsadil v Mohelnici David Polišenský (ARTIC TRADE RACING) a v bronzový stupínek proměnil svůj premiérový start v této kategorii Jarda Polášek (MBG ZÁBŘEH).
MČR
Vyvrcholením sobotního odpoledne byl závod Mistrovství ČR. Za svým v pořadí třetím titulem Mistra ČR jednoznačně směřuje úřadující Mistra ČR, jezdec ASP GROUP RACING TEAMu, Martin Liška. Opět vyhrál stylem start – cíl, všem ostatním nadělil jedno celé kolo a pokud ho nezpomalí technické problémy, ostatní soupeři prozatím nemají nárok. Druhý skončil martinův týmový kolega Lukáš Studený, třetí Lukáš Vobecký.
Před námi je prázdninová pauza a znovu se sejdeme v září. Vhodnou lokalitu stále hledáme, budeme Vás o ni informovat v průběhu července na našich stránkách www.atvAmoto.cz a přes mediální partnery seriálu.