Článek
V NASCAR to bylo podruhé za poslední dva roky, co trosky z auta zranily diváky. V roce 2013 ale byly důsledky karambolu Kyla Larsona, který skončil se svým vozem rovněž v plotě nad ochrannou bariérou, horší. Lékaři tehdy museli přijmout do péče téměř třicet lidí a řešili několik vážných zranění. V Daytoně osm lidí lékařskou pomoc odmítlo, čtyři diváci byli ošetřeni na místě a pátý byl nedlouho po hospitalizaci v místní nemocnici propuštěn.
Na floridském autodromu se právě bezpečnosti kolem plotu zvlášť věnovali a platil zákaz pohybu diváků v prostoru mezi plotem a tribunou. „Jsme hrdí na to, že plot zafungoval. Chceme nicméně celou událost ještě důkladně prošetřit, abychom zjistili, zda můžeme ještě něco vylepšit," poznamenal šéf okruhu Joie Chitwood.
Chitwoodův spokojený tón ovšem ostře kontrastoval s vyjádřením celé řady jezdců, podle kterých se z NASCAR stala životu nebezpečná ruleta. Plánovaný noční závod totiž začal s tříhodinovým zpožděním a jel se až po půlnoci „Super a díky pořadatelům za všechny noční tréninky a kvalifikace, po nichž máme celý den na přemýšlení, jak to bude vypadat, až večer skončíme v hromadě šrotu," prohlásil po závodu sarkasticky Kurt Busch.
„NASCAR má, co chce. To je celé. Létající auta, jezdci v ohrožení. Furt to samé. A nikdo neposlouchá," láteřil Ryan Newman. "Doufám, že jsou diváci i Austin v pohodě. Kolik ještě bude muset vylétnout aut do tribun, než se začne něco řešit?" doplnil na Twitteru AJ Allmendinger.