Hlavní obsah

První testování se Lackovi a spol. povedlo, zbrojí na Nürburgring

Evropský šampionát tahačů se blíží ke svému startu. První závod je na programu začátkem dubna na Nürburgringu. Po pouštních dobrodružstvích začala pro tým Buggyra ZM Racing okruhová sezona. Stalo se tak na okruhu v Nogaru, na kterém David Vršecký vybojoval v roce 2002 první stupně vítězů. Zároveň se jedná o francouzskou základnu Buggyra Academy.

Foto: Buggyra media

Téo Calvet (vpředu) a Adam Lacko během testování ve francouzském Nogaru.

Článek

Role hostitele se chopil Fabien Calvet svádějící na konci tisíciletí líté souboje s Martinem Kolocem. „Kdyby nám tehdy někdo řekl, že za dvacet let budou naše děti součástí jednoho týmu, asi bychom to brali s velkou rezervou," odhaduje. „Pro Adama a Téa, kteří už mají něco za sebou, se jedná vzhledem k náročnosti o ideální okruh, Natal s Florianem z Buggyra Academy budou muset být na začátku podstatně opatrnější."

Jak prozradil Adam Lacko z pozice týmové jedničky, testování v Nogaru předcházela menší prověrka na letišti v Panenském Týnci. „Nepouštěli jsme se do žádných velkých akcí, víceméně jsme se před odjezdem do Francie potřebovali přesvědčit, že nejsme úplně mimo, takže jsme sem jeli relativně v klidu."

Lacko je tradičním favoritem, který od roku 2015 nechyběl ani jednou na stupních vítězů. Teď zvěstuje, že Buggyra díky novinkám na přední nápravě zrychlila.

„Ve srovnání s loňskem jsme podstatně rychlejší. Je skvělé najít během zimy sekundu, taky jsem Robinovi hned gratuloval. Máme data, jejich analýza se promítne hned na dalším testování na Nürburgringu," pochvaluje si Lacko. Nechce se však pouštět do prognóz ohledně vývoje šampionátu. „Je to pořád stejné, chci vyhrávat, ale bude to těžké. Speciály MAN loni strašně zrychlily a smetly Iveco, Jochen se jako obhájce titulu nedostal ani na bednu..."

„Jsem maximálně spokojený, je vidět, že se přes zimu hodně na autech pracovalo, cíl v podobě první šestky se jeví jako hodně reálný. Na druhou stranu se testovalo na okruhu, který hodně dobře znám, uvidíme, jak na Nürburgringu," dodává Téo Calvet.

Foto: Buggyra media

Adam Lacko v rozhovoru s Martinem Kolocem během testování ve francouzském Nogaru.

Podle závodního inženýra Robina Dolejše se během zimy podařilo vyřešit problémy minulé sezony. „Nogaro je v první řadě o brzdách a zrychlení, zatím spokojenost, ale jsme teprve na začátku testovací série. Máme jednoznačně vítězné auto, uvidíme, jak se předvedou piloti," dodává se smíchem.

Přestože Téo Calvet letos nebude obhajovat titul francouzského mistra, Buggyra ve Francii zůstává. Stane se tak prostřednictvím jezdců Buggyra Academy France. Na francouzské teenagery bude dohlížet Fabien Calvet, ve volném čase pak stále úřadující mistr Francie Téo. „Chlapci nebudou pod žádným tlakem, čeká je spousta práce. Víme ale, že i nováček dokáže zajet dobrý výsledek, jako se to povedlo Aliyyah hned v prvním roce své truckové kariéry, kdy vyhrála v Nogaru," poukazuje týmový boss Martin Koloc.

Související témata: