Článek
Vyvázl jen s pohmožděninami, ale sám říká, že možná utekl hrobníkovi z lopaty. Pilot týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra Bronislav Formánek při testech na okruhu v Imole havaroval v plné rychlosti do bariér. „Je to úsek, kde se jede plná šest, rychlost asi 240 kilometrů v hodině a pak se jde na brzdy," popisuje okolnosti nehody pilot okolnosti, které předcházely smyku a nárazu do bariér.
Z nehody, při které byl prakticky úplně zničený úplně nový Huracán EVO 2, Formánek se štěstím vyvázl jen s lehkými zraněními. „Jsem dobitý, bolí mě hrudník, za krkem. Naštěstí nemám žádné vnitřní zranění," popisuje výsledky nehody a závěry lékařského vyšetření.
„Byla to moje jezdecká chyba, moc jsem tlačil na pilu," přiznává pilot s tím, že větší nehodu neměl už šest let. A takto tvrdou nikdy. Po nehodě se nemohl dostat z auta, zasypaly jej pneumatiky z bezpečnostních bariér a z auta se dlouho dostával přes stranu spolujezdce. Z místa každopádně odešel po svých a po vyšetření ještě ten den znovu sedl do druhého týmového Lamborghini a vyjel na trať.
„Než jsem se vrátil z vyšetření, tak mi kluci přeházeli sedačku, volant, nastavili pásy a ještě jsem nějakých šest kol objel, abych se hned vrátil a neměl z nehody blok," vysvětluje pilot týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra.
Nehoda přišla těsně před zahajovacím víkendem seriálu Lamborghini Super Trofeo Europe právě v Imole. V něm chce Formánek s Josefem Zárubou obhajovat loňské celkové třetí místo ve třídě Pro-AM. Jestli do závodního víkendu nastoupí, se rozhodne nejspíš v pátek. „Počítám, že do tréninků nastoupím a pak uvidíme," říká Formánek s tím, že nejvíc jej limituje zraněné koleno a oteklý nárt, kvůli kterým nemůže dobře brzdit levou nohou.
Podle manažera týmu Jiřího Mičánka jr. dostane posádka na první závodní víkend náhradní vůz. „Jsme připravení i na variantu, že Broněk nebude moct jet. V tom případě by jel Pepa Záruba sám, nebo by jej doplnil některý z profesionálních pilotů od Lamborghini. Nyní o tom jednáme," přiblížil Mičánek.