Článek
Tým se chystá na svou premiérovou sezonu v evropském okruhovém seriálu NASCAR. Série má velkou sledovanost a Buggyra by se jednou díky ní chtěla dostat až do slavného Le Mans.
„Čísla nelze ignorovat, realita je taková, že evropský NASCAR se rovná prestižní sérii s napojením na americkou sérii, která slouží jako vzor propojení motoristického sportu s byznysem. Naši účast bereme jako průpravu pro vytrvalostní závody, jednou bychom rádi zkusili i čtyřiadvacetihodinovku Le Mans," avizuje šéf stáje Martin Koloc.
Závodníci však vnímají především novou výzvu na trati, která se před nimi otevírá. Bývalý mistr Evropy v závodech tahačů David Vršecký se v ambiciózní stáji věnuje zejména vývoji speciálů pro různé motoristické disciplíny. Působí také jako mentor obou mladých sester, přesto se nemůže dočkat, až si také sám zazávodí.
„Auto má skvělý zvuk, z dnešního pohledu až antievropský. Všichni dělají litrové tříturbové dvouválce, tohle je syrové. Velká kola, velký výkon, čtyřkvalt. Vlastně opak současného světa. Do auta lezeš oknem, nejsou tam dveře. Ořezaný, žádný světla," přímo se rozplývá.
Během testování na okruhu v Mostě se v hlavní roli pilotek speciálů NASCAR představily sestry Aliyyah a Yasmeen Kolocovy. První závod se uskuteční v první polovině května ve Španělsku.
Na dvojčata, která v létě oslaví osmnácté narozeniny a budou v šampionátu startovat s čísly 29 a 38, čeká v prestižní sérii šest závodních víkendů. O body a poháry se bude bojovat od 14. května do 30. října na okruzích ve Španělsku, Anglii, Itálii, České republice, Belgii a Chorvatsku. Závod v Mostě je naplánován na první zářijový víkend, přičemž Buggyra bude ve stejné době startovat i v ME tahačů. S lehkou dávkou nadsázky lze říct, že se bude jednat o víkendový Buggyrafest.
„Nastupujeme do první sezony, a tak preferujeme logicky kategorii EuroNASCAR 2, která je odrazovým můstkem pro mladé jezdce. Prvořadým cílem je zisk zkušeností, na druhou stranu se stejnými ambicemi jsme vstupovali do závodů v cross country, a jsou z toho dvě vítězství ve třech závodech," poukazuje stájový boss Martin Koloc.
„V NASCAR to ale bude vzhledem ke specifikám soutěže o něčem úplně jiném. Například zatímco jízda Aliyyah je plynulejší, taková ‚prostovská', Yasmeen se učí pracovat s brzdami, které jsou v poměru k autu malé. Vedle mentální bude navíc potřeba fyzická síla, chybí posilovače a další technické vymoženosti. Každopádně NASCAR nabízí mimořádnou platformu pro dlouhodobý vývoj jezdců, jedná se o souboj téměř 40 závodníků na víceméně stejných autech. Nikdo nikomu nic neodpustí," těší se Koloc.