Hlavní obsah

Mičánkův tým veze z Barcelony nejlepší výsledek v historii

Dvěma vítězstvími korunoval tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra předposlední podnik sezony šampionátu Lamborghini Super Trofeo Europe. Posádka Basz-Formánek dominovala kategorii Pro-AM a v obou závodech byla v nejlepší pětce v absolutním pořadí.

Foto: Buggyra media

Bronislav Formánek a Karol Basz laškují s poháry.

Článek

Velká spokojenost. „Je to pro nás obrovské povzbuzení i zadostiučinění. Věřím, že jsme všem ukázali, že opravdu patříme mezi naprostou špičku v Evropě. Dvě vítězství ve třídě jsou jedna věc, možná ještě cennější je ale celkové umístění na 5. a 4. místě. V konkurenci 44 aut v nejvyrovnanějším a nejrychlejším cupovém šampionátu na světě," zdůrazňuje Jiří Mičánek jr., manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra.

Oba dny přitom museli Bronislav Formánek i Karol Basz bojovat s hendikepem výsledku kvalifikace. V ní totiž týmové Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 trápily technické problémy zaviněné vadným vstřikovačem. V obou závodech tak piloti dotahovali obrovské manko. A podařilo se to oběma. Do elitní pětky se dostali, i když na startovním roštu byli pokaždé až v deváté řadě.

Formánek vyzdvihuje zejména poslední kola prvního závodu, kdy se mu podařilo předjet hned tři jezdce a posunout tak Huracán v barvách české trikolory právě na první místo v kategorii a páté celkově. „V obou závodech jsme bojovali s nějakými technickými nedostatky. O to hodnotnější výsledek je," říká Bronislav Formánek. „Pro mě osobně to byl jeden z nejlepších závodů v kariéře," dodává.

Bronislav Formánek měl při testech těžkou nehoduVideo: Buggyra

Podobně nadšený je i polský jezdec Karol Basz. „Byli jsme obrovsky motivovaní vyhrát, a i přes technické problémy z pátku a sobotního dopoledne jsme věděli, že se nesmíme nechat zastavit. V obou závodech jsme si museli konečný výsledek tvrdě vybojovat a je skvělé, že se to takhle podařilo. Nyní víme, že opravdu máme rychlost a že stačí mít trochu štěstí a můžeme vítězit. Pro nás nejlepší motivace před světovým finále v Portimau."

Podle Mičánka je současný výkon měřítkem, které by měl tým mít. „Vím, že jsme dlouho sebevědomě říkali, že máme na to vítězit, a že se to nedařilo. Věřím, že tímto výsledkem jsme všem pochybovačům dali jasně najevo, že jsme měli plné právo to říkat," zdůrazňuje manažer týmu.

Dvojitá porce bodů za vítězství ještě může zamíchat ambicemi týmu i v celkovém hodnocení šampionátu. I přes tři předchozí závody, které Formánek s Baszem nedokončili kvůli nezaviněným nehodám nebo technickým problémům, se teď Formánek vyšvihl na celkové páté místo. Basz, který do týmu nastoupil až na začátku léta, je sedmý. Formánek přitom ztrácí jen devět bodů na dvojici Emanuel Colombini - Emanuele Zonzini, kteří jsou na třetím místě.

Foto: Buggyra media

Posádka Basz-Formánek dominovala kategorii Pro-AM.

„Barcelona je pro nás obrovskou vzpruhou před finále sezony v Portimau. Tam určitě budeme chtít na tento výsledek navázat," říká Jiří Mičánek. Na portugalském okruhu se pojedou hned čtyři závody. Kromě finálového podniku evropské sezony totiž bude Portimao hostit i světové superfinále, ve kterém změří síly jezdci ze tří kontinentálních šampionátů Lamborghini Super Trofeo - evropského, amerického a asijského.

Druhý týmový Huracán, který pilotovali Libor Dvořáček a Kurt Wagner, dokončil závodní víkend v Barceloně jen těsně za pódiovým umístěním ve třídě LC Cup. V sobotu byli Dvořáček s Wagnerem sedmí, v neděli pak své umístění výrazně vylepšili a dojeli na čtvrtém místě.

„Auta už teď necháváme ve Španělsku, protože ještě před závody chceme jet do Portimaa testovat, abychom byli stoprocentně připravení," uzavírá plány na poslední část letošní sezony Jiří Mičánek.

Související témata: