Článek
"Martin je naším žhavým želízkem v ohni. Z Dakaru má spoustu zkušeností. Naučil se rozeznávat, co je při závodění dobré a co je špatné," uvedl šéf týmu Martin Koloc v tiskové zprávě.
Šoltys bude součástí Buggyry již popáté, zatím poslední start si připsal v roce 2021, kdy skončil desátý. V minulém ročníku jel s ivecem týmu Big Shock Racing Martina Macíka. Nyní se dohodl na tříleté spolupráci s Buggyrou.
"Pojede s osvědčeným konceptem vozu Tatra 815, který jsme postavili a na kterém si vyzkoušíme některé nové komponenty pro auta startující na Dakaru 2024. Tam už samozřejmě Martin pojede s novým vozem," řekl Koloc s tím, že nový závodní speciál bude revoluční.
Devětačtyřicetiletý pilot se 31. prosince postaví na start prologu s číslem 503, nejnižším ze všech českých účastníků rallye. Přestože Buggyra potvrdila spolupráci až dnes, Šoltys s týmem spolupracuje celý rok a podílel se i na přípravě stávajícího modelu Tatry.
"Abychom ušetřili na váze, vrátili jsme se ke kabině z Tatry 815, která je proti Phoenixu lehčí. Budeme mít náš motor Gyrtech s automatickou převodovkou Allison. Díky tomu, že jsem od začátku u stavby auta, znám ho do posledního šroubku," pochvaloval si Šoltys, který pojede opět s navigátorem Romanem Krejčím a posádku doplní mechanik David Hoffmann.
Šoltys dokončil tři z pěti startů na Dakaru. Letos jej zastavily technické problémy a nehoda, po které z rallye odstoupil po šesté etapě. "Ambice určitě máme dojet a přežít," řekl.