Hlavní obsah

Salače nepodržela guma, musel být vděčný za body za sedmé místo

Aktualizováno

Přestože mu gumy na motorce nevydržely v italském Mugellu v nejlepší kondici, dokázal Filip Salač i při šestém letošním závodě mistrovství světa třídy Moto2 znovu dojet mezi elitou. Sice vinou odcházející pneumatiky přišel o slibnou třetí pozici, ale s ohledem na okolnosti bral i devět bodů za sedmé místo v cíli. Třetí letošní triumf slavil Španěl Pedro Acosta.

Foto: Luca Bruno, ČTK/AP

První kolo závodu Moto2 nabídlo pád některých jezdců.

Článek

Salač jezdící v barvách italské stáje Gresini Racing si nechal v barvách této země i upravit přilbu, což diváci na okruhu nadšeně kvitovali. Po pátém čase v kvalifikaci startoval z druhé řady roštu a v první polovině závodu, než nastal technický problém na jeho motocyklu, držel pódiovou příčku.

Hned ve třetí zatáčce se při kolizi tří jezdců poroučel na zem i Alcoba, týmový kolega Salače. Vzápětí Španěl López doslova smetl z trati Brita Lowese, který se na něj hodně vztekal. Hříšník dostal trest dvakrát long lap, na nějž zamířil z druhé příčky a na trať se vrátil až čtrnáctý.

V čele závodu se bezpečně usadil Acosta před lídrem MS Arbolinem, už v pátém kole se Salač protlačil na třetí místo před Španěla Caneta, který jel se zlomeninou kůstky na pravé ruce. Vypadalo to hodně nadějně, že by po druhé příčce minule v Le Mans mohl český jezdec znovu obsadit stupně vítězů.

Foto: Jennifer Lorenzini, Reuters

Jezdec Reb Bullu Pedro Acosta slavící vítězství Velké ceny Itálie.

Sedm kol před cílem ale musel s ohledem na technické problémy, neboť mu podle všeho odcházela přilnavost přední pneumatiky, viditelně zpomalit. Provázel to bohužel i Salačův pokles na páté místo, když se před něj dostali Canet i dotírající Dixon.

Těsně před koncem se před českého jezdce dostali také Ital Vietti a po mohutné stíhačce zezadu i López, jenž má tak na třetím místem průběžného pořadí MS náskok dvou bodů na čtvrtého Salače. Tomu šanci na další úspěch nabízí už za týden závod na německém Sachsenringu.

„Po kvalifikaci jsem byl hodně spokojený. Hledali jsme pro závodu takové pneumatiky, které mi umožní jet co nejrychleji. Bohužel na předku nevydržela celý závod, ke konci se přehřívala už tolik, že jsem musel ubrat takřka dvě vteřiny na kolo, a to mě stálo lepší umístění," říkal Salač.

Až královská MotoGP přerušila prvenství Španělů, když ji z pole position vyhrál domácí Bagnaia, jenž si upevnil pozici lídra šampionátu. Pódium obsadila kompletně značka Ducati. Společnost tam už letos potřetí vítěznému Italovi dělali druhý Španěl Martin i Francouz Zarco. Pády ukončily předčasně snažení obou bratří Márquezů, Alexe i Marka. Jihoafričan Binder, jenž při sobotním sprintu zajel nově naměřený rychlostní rekord MS (366,1 km/h), obsadil s KTM páté místo.

Velká cena Itálie, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Mugellu:
Moto3:
1. Holgado (Šp./KTM) 33:27,315
2. Öncü (Tur./KTM) -0,051
3. Sasaki (Jap./Husqvarna) -0,056
4. Alonso (Kol./GasGas) -0,172
5. Masiá (Šp./Honda) -0,487
6. Veijer (Niz.) -13,321
Průběžné pořadí (po 6 z 20 závodů):
1. Holgado 109
2. Masiá 74
3. Ortolá (Šp./KTM) 68
4. Moreira (Braz./KTM) 64
5. Sasaki 59
6. Öncü 53
Moto2:
1. Acosta (Šp./Kalex) 35:38,328
2. Arbolino (It./Kalex) -6,194
3. Dixon (Brit./Kalex) -8,582
4. Canet (Šp./Kalex) -8,847
5. Vietti (It./Kalex) -9,534
6. López (Šp./Boscoscuro) -10,582
7. SALAČ (ČR/Kalex) -13,994
Průběžné pořadí (po 6 z 20 závodů):
1. Arbolino 119
2. Acosta 99
3. López 71
4. SALAČ 69
5. Canet 65
6. Dixon 63
MotoGP:
1. Bagnaia (It./Ducati) 41:16,863
2. Martín (Šp./Ducati) -1,067
3. Zarco (Fr./Ducati) -1,977
4. Marini (It./Ducati) -4,625
5. B. Binder (JAR/KTM) -8,925
6. A. Espargaró (Šp./Aprilia) -10,908
Průběžné pořadí (po 6 z 20 závodů):
1. Bagnaia 131
2. Bezzecchi (It./Ducati) 110
3. Martín 107
4. B. Binder 92
5. Zarco 88
6. Marini 72
Související témata: