Hlavní obsah

Salač získal angažmá v týmu, který jede v Moto2 o titul mistra světa

Angažmá v belgické tovární stáji Marc VDS, kde aktuálně jezdí vedoucí muž MS třídy Moto2 Ital Arbolino, oznámil pro příští rok Filip Salač. Český pilot tam přechází z italského Gresini Racing a v sestavě nového týmu nahradí Brita Lowese, který zamíří do MS superbiků.

Foto: Luboš Pavlíček, ČTK

Jediný český účastník motocyklového mistrovství světa Filip Salač na ilustračním snímku.

Článek

„Přestupuji do špičkového týmu, který letos jede o titul a také v roce 2024 bude mít ty nejvyšší ambice," prozradil 21letý Salač, který je aktuálně na šestém místě šampionátu Moto2. V prvních šesti závodech letošní sezony skončil vždy v první desítce, maximem pro něj je druhé místo z Le Mans.

Naposledy ale v Assenu nedojel kvůli tomu, že mu došel benzín. „Pár věcí, které se udály, mě utvrdilo v tom, že Gresini v určitém směru není top tým. Jako profesionál budu pro něj určitě dělat maximum do konce letošního roku, ale budoucnost spojuji už s někým jiným," řekl Salač.

Přestup bere jako splněný sen. "Odmala jsem sledoval závody a vždy jsem si říkal, že Marc VDS je úžasný tým, v němž vyhráli tituly Tito Rabat, Franco Morbidelli i Álex Márquez. Nikdy jsem na tyhle chvíle nezapomněl," poznamenal Salač pro web belgické stáje, kterou vlastní Marc van der Straten, potomek zakladatele pivovaru Stella Artois.

„Víme, co ve Filipovi je, a s potěšením i hrdostí mu poskytneme všechny své zkušenosti, abychom mu pomohli dostat se na vrchol. Jsem si jistý, že do toho dá všechno, aby dosáhl co nejlepších výsledků v našich barvách," uvedl majitel týmu.

Šampionát bude po letní přestávce pokračovat o prvním srpnovém víkendu v Silverstonu a Salač zůstává u plánu dojíždět do Top 10 a posbírat co nejvíce bodů. „K motorsportu změny týmových barev patří, každý chce k těm nejlepším. Zájem o mě projevilo hodně týmů a nebylo jednoduché se rozhodnout, protože výsledky na začátku roku byly dobré. Museli jsme s manažerem zvážit spoustu okolností," prozradil pro televizi Nova mladoboleslavský rodák.

Tým s tovární podporou nabízí více možností. Znamená větší rozpočet, více testovacích dnů a také více dílů na vyzkoušení. Mám smlouvu na dva roky, takže příští rok nebudu pod takovým tlakem. Cíl je dostat se do dobrého týmu v MotoGP, ale to nechci uspěchat a chci vítězit v Moto2," uzavřel Salač.