Hlavní obsah

Salač se v Indii dostal do elitní desítky

Aktualizováno

Filip Salač letos už podeváté dojel v první desítce závod MS třídy Moto2. Při premiérové Velké ceně Indie sice měl 21letý český motocyklista nejhorší postavení na startu za celý rok, ale dokázal ho o sedm míst vylepšit a projel cílem desátý. Pozici lídra šampionátu upevnil šestým vítězstvím v této sezoně Španěl Pedro Acosta, jehož náskok v čele činí 39 bodů.

Foto: Fotobanka Profimedia

Filip Salač na archivním snímku.

Článek

„Bylo velké horko a vlhkost, motorka byla hodně přehřátá, ale odvedla skvělou práci a já se ji snažil napodobit,“ usmíval se vítěz. Komplikace nastaly ale hned v úvodu. Španěl Alcoba v první zatáčce způsobil hromadnou nehodu pěti jezdců

Na trati zůstaly zaklíněné motorky a nejvíc to odnesla ta Viettiho. Přišla tak červená vlajka znamenající zastavení závodu. Jury pak vyhlásila restart z původního startovního roštu a zkrátila délku jen na dvanáct kol. Ital ale už do boje nezasáhl.

Salač po sedmnáctém kvalifikačním čase stál až v šesté řadě. Brzy se ale posunul na dvanáctou pozici, když vydělal na pádech Caneta, Lowese i Ogury těsně před sebou. V čele se držel lídr šampionátu Acosta, více než vteřinu za ním jel Ital Tony Arbolino a boj o třetí místo sváděli Američan Joe Roberts s dalším Španělem Garciou.

„Při restartu jsem zvolil opatrnější přístup, protože ta nehoda pěti motorek se odehrála těsně před mnou a asi se to promítlo do povědomí,“ uvedl Salač, jehož zamrzelo i zkrácení závodu na pouhých 60 km. „Mít ještě pár kol k dispozici, dokázal bych dotáhnout skupinu před sebou. Motorka byla perfektní a já jsem rád i za těch šest bodů,“ konstatoval sedmý muž průběžného pořadí.

Ve 3. kolo Lopéz doslova sestřelil Brita Dixona, jenž startoval z pole position a odstoupení dalších dvou jezdců dostalo Salače do elitní desítky, v níž se udržel až do konce. Celkově zůstává v MS na sedmé pozici.

Acosta vedoucí pozici bezpečně uhájil před Arbolinem, který se dostal na stupně vítězů poprvé od červnového závodu v Německu. „Udělal jsem maximum, na lepší než druhé místo nestačilo,“ mínil 23letý Ital. Za ním letošní premiérové pódium těsně vybojoval v posledním kole Američan. „Nakonec jsem našel zatáčku vhodnou k vnitřnímu předjetí, i když mi už děsně klouzaly gumy,“ vykládal Roberts.

Závod MotoGP ovládl Ital Bezzecchci

Závod královské MotoGP letos potřetí ovládl Ital Marco Bezzecchi se satelitní ducati. „Čekal jsem na prvenství od květnového Le Mans, tato trať mi ale sedla perfektně,“ ulevilo se vítězi, který jel z pole position. „Bylo fajn mít všechny věci pod kontrolou,“ doplnil Bezzecchi.

Za ním o více než osm vteřin skončil s továrním strojem stejné značky Španěl Martin, jenž při pádu Bagnaii z třetího místa ztrácí v průběžném pořadí po indickém závodě už jen třináct bodů. Italem uvolněnou třetí pódiovou příčku obsadil Francouz Quartararo s yamahou, který se v tomto roce dostal teprve podruhé na stupně vítězů.

Velká cena Indie, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Noidě:
MotoGP:
1. Bezzecchi (It./Ducati) 36:59,157
2. Martín (Šp./Ducati) -8,649
3. Quartararo (Fr./Yamaha) -8,855
4. B. Binder (JAR/KTM) -12,643
5. Mir (Šp./Suzuki) -13,214
6. Zarco (Fr./Ducati) -14,673
Průběžné pořadí MS (po 13 z 20 závodů):
1. Bagnaia 292
2. Martín 279
3. Bezzecchi 248
4. B. Binder 192
5. A. Espargaró (Šp./Aprilia) 160
6. Zarco 157
Moto2:
1. Acosta (Šp./Kalex) 22:29,844
2. Arbolino (It./Kalex) -3,543
3. Roberts (USA/Kalex) -6,506
4. García -7,377
5. González (oba Šp./Kalex) -7,903
6. Van den Goorbergh (Niz./Kalex) -11,437
...
10. SALAČ (ČR/Kalex) -12,790
Průběžné pořadí MS (po 13 z 20 závodů):
1. Acosta 236
2. Arbolino 197
3. Dixon (Brit./Kalex) 146
4. Canet (Šp./Kalex) 116
5. López (Šp./Boscoscuro) 116
6. Vietti (It./Kalex) 106
7. SALAČ 97
Moto3:
1. Masiá (Šp./Honda) 31:58,245
2. Toba (Jap./Honda) -5,477
3. Sasaki (Jap./Husqvarna) -5,784
4. Holgado (Šp./KTM) -8,117
5. Alonso (Kol./GasGas) -8,240
6. Muňoz (Šp./KTM) -9,426
Průběžné pořadí MS (po 13 z 20 závodů):
1. Holgado 174
2. Masiá 174
3. Sasaki 173
4. Alonso 151
5. Öncü (Tur./KTM) 146
6. Ortolá (Šp./KTM) 140
Související témata: