Článek
Bagnaia měl před poslední Grand Prix sezony čtrnáctibodový náskok. Jistotu obhajoby získal šestadvacetiletý člen týmu Lenovo Ducati poté, co vítěz sobotního sprintu Martín odstoupil po kolizi s krajanem Marcem Márquezem. Ani po obdržení informace, že zisk titul už není v ohrožení, Bagnaia nepolevil a nakonec po velkém souboji s krajanem Fabiem Di Giannantoniem v závěru vybojoval sedmé vítězství v sezoně.
Bagnaia měl před poslední Grand Prix sezony čtrnáctibodový náskok. Jistotu obhajoby získal šestadvacetiletý člen týmu Lenovo Ducati poté, co vítěz sobotního sprintu Martín odstoupil po kolizi s krajanem Marcem Márquezem. Ani po obdržení informace, že zisk titul už není v ohrožení, Bagnaia nepolevil a nakonec po velkém souboji s krajanem Fabiem Di Giannantoniem v závěru vybojoval sedmé vítězství v sezoně. Di Giannantonio nakonec o druhou příčku přišel kvůli porušení pravidel o tlaku v pneumatikách. Po třísekundové penalizaci klesl na čtvrté místo.
Bagnaia se stal mistrem světa potřetí v kariéře. V roce 2018 ovládl třídu Moto2. V MotoGP absolvoval pátou sezonu, v té předloňské se stal vicemistrem světa.
Salač po startu z osmého místa přišel o šanci na návrat do první desítky pořadí MS v úplném úvodu. Těsně před jednadvacetiletým pilotem týmu Gresini se v prvním kole odehrál pád dvou jezdců, kterému se sice český jezdec vyhnul, ale skončil v kačírku. Na trať se vrátil na 29. místě a přes stíhací jízdu na body nedosáhl. Od 15. pozice ho dělilo skoro sedm sekund.
Na zmíněnou kolizi doplatil i Celestino Vietti, který v minulém závodě odsunul Salače mimo první desítku průběžného pořadí. Italský jezdec v bezpečnostní zóně upadl a závod pro něj skončil. Salač už vzhledem k obrovskému odstupu ale neměl šanci šestibodovou ztrátu smazat.
„Měli jsme smůlu. Po havárii v prvním kole jsem musel vyjet z trati, abych se vyhnul nějakému incidentu, a ztratil jsem spoustu míst. Se závodní rychlostí jsem spokojený. Dělal jsem, co se dalo, a myslím, že jsme odvedli dobrou práci,“ uvedl Salač na webu stáje Gresini, s níž se loučí. „Chtěl bych poděkovat týmu za ty společné dva roky. Byly neuvěřitelné. Některé zážitky si budu pamatovat navždy,“ dodal.
V příští sezoně bude Salač jezdit za belgický tým Marc VDS. Ve druhé sezoně v Moto2 vybojoval devět umístění v první desítce a byl druhý ve Francii, ale závěr sezony měl slabší. Z posledních šesti závodů vybojoval jen dva body za 14. místo v Malajsii. Přesto ziskem 110 bodů výrazně vylepšil loňské dvacáté místo.
V Moto3 se dočkal prvního vítězství v sezoně Ajumu Sasaki z Japonska. Bylo to letos už jeho jedenácté pódiové umístění, dosud byl sedmkrát druhý a třikrát třetí. Třiadvacetiletý jezdec se před odchodem do Moto2 rozloučil s nejslabší třídou třetím triumfem v kariéře. Jistý mistr světa Jaume Masiá ze Španělska zakončil rok 13. příčkou a v konečné klasifikaci získal titul s náskokem pouhých šesti bodů.
Velká cena Valencie, závěrečný závod mistrovství světa silničních motocyklů ve Valencii: |
---|
Moto3: |
1. Sasaki (Jap./Husqvarna) 33:03,409 |
2. Alonso (Kol./GasGas) -0,082 |
3. Ortolá (Šp./KTM) -0,128 |
4. Veijer (Niz./Husqvarna) -0,266 |
5. Öncü (Tur./KTM) -0,384 |
6. Rueda (Šp./KTM) -3,589 |
Konečné pořadí (po 20 závodech): |
1. Masiá (Šp./Honda) 274 |
2. Sasaki 268 |
3. Alonso 245 |
4. Öncü 223 |
5. Holgado (Šp./KTM) 220 |
6. Ortolá 187 |
Moto2: |
1. Aldeguer (Šp./Boscoscuro) 34:33,384 |
2. Canet (Šp./Kalex) -3,986 |
3. López (Šp./Boscoscuro) -6,455 |
4. Ramírez (Šp./Kalex) -6,476 |
5. Čantra (Thaj./Kalex) -7,060 |
6. Dixon (Brit./Kalex) -7,864 |
... |
17. SALAČ (ČR/Kalex) -25,356 |
Konečné pořadí MS (po 20 závodech): |
1. Acosta (Šp./Kalex) 332,5 |
2. Arbolino (It./Kalex) 249,5 |
3. Aldeguer 212 |
4. Dixon 204 |
5. Canet 195 |
6. Čantra 173,5 |
... |
11. SALAČ 110 |
MotoGP: |
1. Bagnaia 40:58,535 |
2. Zarco (Fr./Ducati) -0,360 |
3. B. Binder (JAR/KTM) -2,347 |
4. Di Giannantonio (oba It./Ducati) -3,176 |
5. Fernández (Šp./Aprilia) -4,636 |
6. Á. Márquez (Šp./Ducati) -4,708 |
Konečné pořadí (po 20 závodech): |
1. Bagnaia 467 |
2. Martín (Šp./Ducati) 428 |
3. Bezzecchi (It./Ducati) 329 |
4. B. Binder 293 |
5. Zarco 225 |
6. A. Espargaró (Šp./Aprilia) 206 |