Článek
Vítěz triumfoval z pole position se sedmivteřinovým náskokem, ale větší pozornost připoutal za titulem mířící Acosta. Měl sice až šestý kvalifikační čas, ale v závodě se tlačil dopředu a druhé místo pro něj znamenalo dostatečnou porci bodů, aby mohl slavit.
Hned po odmávnutí šachovnicovou vlajkou oblékl mistrovské tričko a dostal pozlacenou helmu. Acosta slavil v kulisách, které připomínaly jeho cestu v motocyklovém sportu. Od dětství, přes triumfy v Red Bull Rookies Cupu či třídě Moto3.
„Úžasný zážitek a zní to skvěle, že jsem mistrem světa. Nechtěl jsem udělat žádnou zbytečnou chybu, abych mohl už v Sepangu slavit,“ řekl Acosta, jenž je nejmladším šampiónem od zavedení třídy Moto2.
The #Moto2 Championship is done and dusted with still 2 races to go! 🏆@37_pedroacosta is the 2023 CHAMPION 🥇
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 12, 2023
#ELT1BURON 🦈 | #MalaysianGP 🇲🇾 pic.twitter.com/QfLMIgGp5I
Ještě o pár měsíců méně bylo Dani Pedrosovi při korunovaci v roce 2004, ale tehdy ještě ve dvěstěpadesátkách. Stupně vítězů v Malajsii byly výhradně španělské, poprvé v kariéře se na ně dostal i Marcos Ramirez.
Salač po 18. místě v kvalifikaci startoval až ze šesté řady, trpělivě se ale cpal na bodované pozici. Druhou půlku závodu odjezdil už jako patnáctý, nehoda Lópeze v posledním kole mu pomohla ještě o příčku polepšit. Salač má na kontě už 110 bodů a udržuje při životě reálnou šanci skončit v elitní desítce šampionátu.
Jednadvacetiletý Salač se dočkal odměny po třech závodech, při nichž vyšel naprázdno. „Ztratil jsem krátce po startu dobrou stopu vyhýbáním se jezdci, jenž přede mnou spadl. Tým ale před závodem dobře zapracoval na motorce a udělal na ní změny, takže jsem z ní měl slušný pocit. Stále nám trochu chybí rychlost, ale před Katarem a Valencií, což jsou mé oblíbené tratě, na tom zapracujeme,“ uvedl Salač na webu stáje Gresini.
Královské třídě MotoGP vládla italská značka Ducati, když kompletně obsadila pódium. Vítězem byl letos poprvé Ital Enea Bastianini s továrním strojem. „Na podobný závod jsem čekal celý rok, a tak zažívám slastný pocit,“ připustil. Jeho krajan Francesco Bagnaia dojel třetí a na pozici lídra MS má čtrnáctibodový náskok na Španěla Jorgeho Martina, jenž v Sepangu skončil čtvrtý. Nejlepší víkend v sezoně prožil Alex Márquez, který na vítězství v sobotním sprintu navázal nedělním druhým místem.
Velká cena Malajsie, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Sepangu: |
---|
Moto3: |
1. Veijer (Niz./Husqvarna) 33:30,072, 2. Sasaki (Jap./Husqvarna) -0,066, 3. Masiá (Šp./Honda) -0,328, 4. Ortolá -6,830, 5. Muňoz (oba Šp./KTM) -6,878, 6. Adrián Fernández (Šp./Honda) -7,191. |
Průběžné pořadí MS (po 18 z 20 závodů): |
1. Masiá 246, 2. Sasaki 233, 3. Alonso (Kol./GasGas) 205, 4. Holgado (Šp./KTM) 205, 5. Öncü (Tur./KTM) 195, 6. Ortolá 170. |
Moto2: |
1. Aldeguer (Šp./Boscoscuro) 36:04,378, 2. Acosta -7,128, 3. Ramírez (oba Šp./Kalex) -9,558, 4. Ogura (Jap./Kalex) -9,925, 5. Dixon (Brit./Kalex) -11,652, 6. Čantra (Thaj./Kalex) -13,675, ...14. SALAČ (ČR/Kalex) -29,853. |
Průběžné pořadí MS (po 18 z 20 závodů): |
1. Acosta 320,5, 2. Arbolino (It./Kalex) 243,5, 3. Dixon 183, 4. Aldeguer 162, 5. Canet (Šp./Kalex) 159, 6. Čantra 153,5, ...10. SALAČ 110. |
MotoGP: |
1. Bastianini (Šp./Ducati) 39:59,137, 2. Á. Márquez (Šp./Ducati) -1,535, 3. Bagnaia (It./Ducati) -3,562, 4. Martín (Šp./Ducati) -10,526, 5. Quartararo (Fr./Yamaha) -15,000, 6. Bezzecchi (It./Ducati) -16,946. |
Průběžné pořadí MS (po 18 z 20 závodů): |
1. Bagnaia 412, 2. Martín 398, 3. Bezzecchi 323, 4. B. Binder (JAR/KTM) 254, 5. Zarco (Fr./Ducati) 200, 6. A. Espargaró (Šp./Aprilia) 198. |