Článek
Pro Kornfeila to byl vůbec nejhorší výsledek ze všech pěti startů v Brně, dosud se doma pokaždé vešel mezi elitní osmičku. „Z umístění jsem docela zklamaný, na druhou stranu jsem tady ale nikdy neměl v cíli tak malou ztrátu na prvního," říkal rozpačitě.
Letos chtěl Kornfeil za každou cenu atakovat stupně vítězů. „Asi po dvou kolech závodu jsem ale pochopil, že motorka není nachystaná k útoku na bednu, děsně ztrácela při výjezdu ze zatáček. Malý detail, jenže v konečném výsledku nás stál strašně moc. Uznali to pak po závodě i mechanici, jenže pozdě. Přitom já tam chtěl lehčí převod," řekl Kornfeil, jemuž nevyšla už deštěm ovlivněná sobotní kvalifikace.
„Boj o místo na roštu se mně kvůli chaosu při přeháňce nevydařil. Bohužel nejsem ten typ jezdce, který dokáže zajet hned rychlé kolo. Pak už na to nebyly moc podmínky, lepší než třináctý čas jsem nestihl," krčil rameny Kornfeil, jenž tedy startoval až z páté řady.
Dřel, v polovině závodu se sice dokázal probít na osmou příčku, ale blíž absolutnímu čelu se už nedostal a v sérii mnoha předjetí se soupeři spíš pořadí poztrácel. „Měli jsme zvolit lehčí převod, takhle mně na nižších kvaltech soupeři ujížděli a já se v té skupině nedostal víc dopředu. Ke konci už to celé bylo trochu zoufalství," mínil smutný Kornfeil.
V závěru svedl český souboj s Hanikou. „Trochu jsme do sebe s Kubou i žďuchli, ale snad to vzal férově," přiblížil osmnáctiletý debutant v MS.
"Možná jsem mohl být dravější, ale to taky mohlo zbytečně skončit pádem," pokračoval Hanika s tím, že nechtěl zbytečně riskovat. „Mohl bych jet úplně na hraně s tím, že buď spadnu, nebo vyhraju. Ale to při mé první sezóně, kdy se mám hlavně učit, nikdo v týmu ani nechce," uvedl dále Hanika, jenž hodně smutnil o den dřív, když v kvalifikaci po smyku zadního kola v závěru spadl. „Ve třetí zatáčce jsem lehnul. Kdybych neupadl, věřím, že bych na poslední chvíli čas do desítky nějak trefil," líčil Hanika.
Vyrážel tak až ze šesté řady roštu. „Po startu se mně dařilo posouvat dopředu, jenže ve třetím kole jsem byl moc dlouhý, předjelo mě asi pět lidí a na chvostu skupiny jsem pak zůstal až do konce závodu," přiblížil Hanika a nebyl hlavně spokojen s maximální rychlostí. „Musíme na top speedu zapracovat. Na rovince jsem vždy ztratil, pak jsem to musel dohánět na brzdy a nezbylo už moc míst, kdy bych mohl předjíždět. Potřebuji sbírat i víc zkušeností," vykládal.