Článek
Následky po krkolomném pádu byly větší než čekal. V květnu si Oliver König po dopadu z highsideru v Barceloně narazil kotník a potrhal vazy, berle zahodil až po několika týdnech. „Pořád v noze nemám stoprocentní hybnost. Musel jsem trénovat hlavně vršek těla. Když jsem nasedl po té době na motorku, byl jsem hotový. Už je vše ale optimální," popsal pražský rodák, který se do Anglie velmi těší. „Je to má oblíbená trať. Navíc letos se pojede na novém asfaltu."
Do minulého závodu nezasáhl, v Itálii ho nahradil v týmu Luca Vitali, který oba závody nedokončil. „Samozřejmě to bylo pro mě těžké, že jsem nemohl vyjet na trať, sledoval jsem vše doma," líčil König, který už je v plném tréninku. Hodně času trávil na menších okruzích. Absolvoval také týmové testování na jeho závodní kawasaki. „Připravoval jsem se takhle díky Filipu Fejglovi, hodně mi to pomohlo. Vím, že jsem schopný závody kvalitně odjet."
V Británii bude mít k dispozici pár novinek na stroji. Konkrétně se jedná o nový rám a hlavně pak motor, který se zajížděl právě v minulém závodě v Itálii. „Chtěl bych se s tím dostat na můj první letošní bod," vyhlásil König, který má za sebou první ročník na vysoké škole NEWTON University. „Mám tak čistou a prázdnou hlavu. Kdybych si to nepokazil matematikou, tak jsem měl lepší průměr než na základní škole. Ve třetím semestru to bude těžší," hodnotil s úsměvem König, kterého pochválil jeho manažer Miloš Čihák.
„Z Oliverova prvního ročníku jsem nadšený, těšíme se, jak teď bude tahat. Čekám, že zvládne dojet, i když to nebude mít s tím kotníkem jednoduché. Bude to dlouhé, protože na trati v Británii to moc není na odpočívání. Jinak očekávám další progres," prohlásil Čihák. Po závodním víkendu ve Velké Británii bude následovat koncem července program v Mostě.