Článek
Salač odstartoval z pole position velmi dobře, i když ještě během prvního kola se před něj dostal Španěl Canet. Hned v dalším se český jezdec na chvíli nacpal do vedení, bohužel hned v další zatáčce mu soupeř předjetí vrátil, na třetí místo Salače následně odsunul Acosta a záhy se dostal přes krajana do vedení. V polovině závodu měl jednadvacetiletý závodník k dobru téměř půl vteřiny. Také druhý Canet se ale utrhl dalším soupeřům a získal náskok přes vteřinu.
Jednadvacetiletý český motocyklista mezitím musel v jedné ze zatáček volit delší stopu, čímž se před něj dostali další dva Španělé, González a Arenas. Ve čtyřčlenné skupince bojující o průběžné třetí místo se s nimi držel ještě Ital Arbolino, jenž se brzy prosadil do jejího čela.
Devět kol před cílem se podařilo Salačovi po zajetí svého nejrychlejšího času usadit na pátém místě a definitivně z boje o pódium odpárat Arenase. Navíc za nimi sedmý týmový kolega českého pilota Alcoba ztrácel už téměř tři vteřiny. Český jezdec brzy začal dotírat i na debutanta Gonzáleze, ve čtrnáctém z devatenácti okruhů ho předjel a pak už čtvrté místo bezpečně uhlídal.
Pořadí na stupních vítězů už se nezměnilo, Salač přesto slavil jeden z nejlepších výsledků za celých pět let, co se pohybuje v seriálu MS. „Jsem hodně spokojený. Byl jsem během závodu dost nervózní, přece jen se tohle na člověku podepíše, když stojí v čele celého roštu. Moje strategie byla ze začátku netlačit zbytečně a hlavně neudělat chyby, to se povedlo, takže mohu být happy," uvedl Salač bezprostředně po projetí cílem pro Nova Sport.
Český jezdec se dočkal uznání i od svého týmu Gresini Racing a naznačil reálnost vyhlídky zlepšit loňské celkové 20. místo v šampionátu a rozhodně pobrat víc bodů než pětačtyřicet v minulém roce. Jen za závod v Portugalsku jich dostal třináct.
„Mým letošním cílem je pokaždé vidět šachovnicový prapor v cíli a nevycházet naprázdno. Ideálně vždy být v Top 10. Už jsem se nemohl dočkat, až zase ucítím motýly v břiše. Motorka se zdá být dobře nachystána, jen nesmím být přemotivovaný," tvrdil Salač.
„Troufnu si říct, že na suchu jsem předvedl nejlepší výkon v Moto2, ne-li v kariéře. Z prvního závodu jsem si odnesl spoustu zkušeností, které snad prodám při dalších startech, třeba už za týden v Argentině," uvažoval Salač.
Ve velké euforii byl vítězný Pedro Acosta. „Odměna za ohromně tvrdou práci, kterou jsem v průběhu zimy musel absolvovat. Do závodu jsem dal úplně všechno a výsledek vidíte sami, lépe to dopadnout nemohlo," hodnotil osmnáctiletý Španěl.
Velká cena Portugalska, úvodní závod mistrovství světa silničních motocyklů v Portimau: |
---|
Moto2: |
1. Acosta 36:04,193 |
2. Canet (oba Šp./Kalex) -1,358 |
3. Arbolino (It./Kalex) -4,460 |
4. SALAČ (ČR/Kalex) -7,110 |
5. González (Šp./Kalex) -8,193 |
6. Dixon (Brit./Kalex) -9,146 |
Moto3: |
1. Holgado 34:27,061 |
2. Muňoz (oba Šp./KTM) -0,160 |
3. Moreira (Braz./KTM) -0,175 |
4. Rueda (Šp./KTM) -0,206 |
5. Masiá (Šp./Honda) -0,233 |
6. Sasaki (Jap./Husqvarna) -1,090 |
MotoGP: |
1. Bagnaia (It./Ducati) 41:25,401 |
2. Viňales (Šp./Aprilia) -0,687 |
3. Bezzecchi (It./Ducati) -2,726 |
4. Zarco (Fr./Ducati) -8,060 |
5. Á. Márquez (Šp./Ducati) -8,125 |
6. B. Binder (JAR/KTM) -8,247 |