Článek
„Myslel jsem, že bude hodně těžké na nové motorce jet. A nakonec mě překvapilo, že to bylo podobné jako na osmistovce. Trochu jiné je řazení a pár dalších změn. Uvidíme, jak bude motorka vypadat, až ji v lednu dají v Ducati finálně dohromady,“ líčil jediný český jezdec v královské kubatuře mistrovství světa při pátečním setkání s novináři.
Po prvním dnu testů byl přitom Abraham nešťastný. „Začátek byl hodně špatný, museli jsme přijít na spoustu nastavení a nebylo to vůbec ono. Během druhého dne jsem ale zajel pár dobrých kol,“ těšilo brněnského závodníka.
Na silnějším stroji dosáhl Abraham maximální rychlosti 321 km/h, na okruhu v Mugellu prý dokázal litrový motocykl létat až třistapadesátkou. Podle jednadvacetiletého jezdce ale závody výrazně rychlejší nebudou. „V časech se to až tak neprojeví, ale bude se víc závodit a dění na trati by mělo být divácky atraktivnější,“ je přesvědčen.
Po premiérové sezóně mezi elitou cítí Abraham větší únavu než v nižších třídách a již během víkendu ve Valencii toužebně vyhlížel plánované volno. „Potřebuju se teď chvilku flákat,“ přiznal s úsměvem. Sám ale ví, že na dlouho to nebude, na silnější motocykl musí nabrat větší sílu. „Vím dobře, na čem potřebuji makat, hlavně s ohledem na závody ve vedru. Při těch jsem vysloveně dojížděl na fyzičku. Takže posilovna, spinning, squash. No a taky škola,“ připomněl si další povinnost vedle tréninku.
V pátek se Abraham zhostil milé povinnosti. Do sbírky Národního technického muzea v Praze věnoval svou závodní kombinézu. Konkrétně kousek, v němž absolvoval Velkou cenu Aragónu poznamenanou těžkým pádem hned v prvním kole. „Ten pád mě připravil i o následující Velkou cenu Japonska, takže dvě nuly. Rád se jí zbavím,“ žertoval nad solidně sedřeným overalem, který našel své místo u legendárních závodních strojů Jawa a ČZ Františka Šťastného a Bohumila Staši.