Článek
Věříte, že jste si změnou značky polepšil?
Měla by to být lepší motorka i než moje dřívější ducati, přestože jde o produkční stroj. Konstrukčně ale vychází z fabrického prototypu, s nímž se Márquez stal loni mistrem světa.
V čem se vaše honda liší od továrních speciálu?
Má odlišnou elektroniku a konvenční rozvod ventilů, ale máme slíbeno, že jako tým Cardion AB Motoracing můžeme od Hondy sdílet určitá data. Po dlouhé době opouštím italské značky, ale věřím v japonskou přesnost a spolehlivost. U nich platí, že splní, co slíbí.
Jaké poučení plyne z minulé sezóny, kterou jste kvůli zranění předčasně ukončil?
Byla katastrofální, tu se snažím vymazat z paměti. Motorka ART mě nesedla tak, jak jsem očekával. Brzy jsem si zlomil klíční kost, pak jsem padal a nechápal proč, tam se ztrácela moje důvěra k motorce. Když se to mohlo zlepšit, přišel vážný problém s ramenem a ten mi vystavit úplně stopku.
Ještě cítíte následky říjnové operace levého ramena?
Makám naplno, bolest mě nelimituje a silově se zlepšuju. Dvakrát týdne jsem přes měsíc dojížděl na rehabilitace do Olomouce, rozsah ruky ale není takový, jaký byl dřív. Doktor mi říkal, že to nemám ani zkoušet, že si tím ničím kloub. Při závodech by mě to však omezovat nemělo.
Projevuje se to ale v kondiční přípravě?
Zatím nemohu dělat shyby a ze začátku jsem měl problém i s kliky. Když cítím únavu, tak cvičení přeruším. Ta delší podzimní pauza se snad neprojeví v rychlosti, ale ve výdrži asi ano.
Snese rameno už při únorových testech v Sepangu extrémní zátěž?
Nebudu to ještě pokoušet, ale připraven bych měl mít. Normálně jsem odjezdil každý den klidně 60 až 70 kol, teď počítám, že jich zvládnu tak pětatřicet a budu mít dost. Půjde taky o to zvyknout si na motorku, ale už jsem v MotoGP dost dlouho, abych to zvládl rychleji než dřív.
Stihl jste během zimy alespoň dohnat školní resty?
Snažím se vše ještě během ledna dohnat, udělat si všechny zkoušky a nachystat se tak, abych mohl ještě letos jít na magisterskou zkoušku.