Článek
Jak došlo k vaší kolizi s Faubelem?
Jel jsem pátý v čelní skupině, on byl těsně přede mnou a v momentě, kdy jsem na něj zespodu najížděl, úplně mi vyměkla přední brzda. Podle prvního rozboru mechaniků zřejmě došlo k jejímu přehřátí. Pak už fakt nešlo nic udělat, musel jsem to zavřít a bohužel ho smetl. Je mi to líto, ale i takové věci motoristické závody přinášejí.
Byl na vás soupeř hodně naštvaný?
V boxech jsem se Faubelovi ze slušnosti omluvil a snažil se mu vysvětlit, že spíš než jezdecká chyba zavinila nehodu má nefungující brzda. Byl hodně smutný, ale přijal to. Beru jako paradox, že jsem sice o tři body snížil jeho náskok, ale raději bych Faubela porazil na trati, než abych na něj získával takovým způsobem.
Věděl jste už předtím o tom problému s brzdou?
Od poloviny závodu jsem cítil, že přední brzda začíná měknout. Doufal jsem, že nějak vydrží, jenže kolo od kola to bylo horší, zabírala stále méně, až došlo k té nehodě. Naštěstí nebyla nijak těžká a dalo se jet dál.
Váhal jste, zda pokračovat?
Vlastně okamžitě jsem motorku zvedl a když jsem viděl, že mohu jet dál, hned jsem naskočil. Přitom jsem ani pořádně nevěděl, kolikátý jsem, ale hned mě napadlo, že bych mohl urvat alespoň nějaké body a i ty tři, co jsem bral v cíli, se počítají. Až na tu brzdu ale motorka fungovala perfektně a možná by stačilo jedno kolo navíc a dostal bych se do desítky.
V posledních dvou závodech jste upadl, nekomplikuje to vaši pozici v šampionátu?
Ty pády bych nesrovnával, v Mugellu šlo o moje zaváhání, v Barceloně byla na vině spíš technika. Každopádně se mi zdá šampionát stále těžší, do souboje aprilíí s mojí derbi začínají promlouvat motorky KTM. Moje cíle se ale nemění, stále chci jezdit v čelní skupině a co nejčastěji se dostat na stupně vítězů. Celkově se držím třetí, i když zezadu se přibližují Gadea, Corsi i Kojama. Ani oba tovární jezdci od Aspara přede mnou ale nemají nedostižitelný náskok.