Článek
"Musím si zvyknout na to, že je motocykl o dost těžší, než jsem očekával. Má také jiné nastavení a odlišné jízdní vlastnosti. Prostě se chová zcela jinak než můj loňský stroj," uvedl Abraham po návratu z dvoudenních testů ve Valencii.
V přípravě patřil Abraham mezi nejpilnější. Neúnavně kroužil po závodní dráze a po zastavení v boxech konzultoval problémy s mechaniky. "Velký rozdíl je v kontrole trakce (prokluzování zadního kola), která zcela změnila způsob rychlé jízdy. Ale to se musí učit všichni jezdci. Chtěl bych co nejdříve do tohoto tajemství proniknout. Zatím si ale na změnu zvykám obtížně," přiznal Abraham.
Nová aprilia má osm možností nastavení trakce, které si může jezdec vybrat podle vlastního uvážení a potřeby. Na trati se pak dá volba ještě měnit. "To ale neznamená, že hned po vjezdu do zatáčky se dá přidat plný plyn. V takovém případě se začne motocykl chovat zcela jinak a jezdce vynáší ven," dodal Abraham.
Při testování ve Valencii proto dosahoval oproti loňsku pomalejších časů. "Ale testování bylo velmi užitečné. Už jsem se s motocyklem více seznámil. Je bombastický, má hodně nových dílů. Ve Valencii jsme udělali v tomto směru hodně práce," tvrdí Abraham.
Do konce února ho ještě čeká další testování v portugalském Estorilu, kde se chystá vylepšit nastavení motocyklu. Do prvního závodu MS mu zbývají ještě téměř dva měsíce, seriál začne 12. dubna Velkou cenou Kataru.