Článek
Obvykle svou tvář skrývá za helmou, teď – a dámy to jistě ocení – se poněkud odvázal a nafotil snímky pro známý pánský časopis. Dnešní společenskou optikou možná klišovitě, když muže s motocyklem doprovází sličná spoře oděná dívka. „Snad se nám povedly hezké fotky," přál si König, byť on sám při focení dosti trpěl. „Kdybych se tím měl živit, tak skočím z Nuseláku. Raději řídítka a raději budu potit krev při tréninku," říkal v úterý na tiskové konferenci před víkendovými závody v Česku.
Mohl za to jistý druh ostychu i časově náročná práce, kterou ztěžovala bolavá noha. Při květnovém závodě v Barceloně si totiž zpřetrhal vazy v kotníku. „Takže jsem při focení chodil o berlích a noha byla nateklá jako prase."
Ano, zranění, kvůli kterému musel vynechat i jeden závodní víkend, jen symbolizuje zatím ne příliš povedený ročník. Však sám říká, že první dva závody roku byly z jeho strany „katastrofální" a teď ty poslední dva zase „vlažnější". I proto doufá, že Most bude zlomem. „Budu dělat vše, abych na trati odvedl maximum a získal první letošní body, které jsou mi zatím vzdálené."
A byť noha ještě není zcela v pořádku, na motorce ho prý nikterak neomezuje.
V posun vpřed věří i Königův manažer Miloš Čihák. „Sezona je nahoru dolů. Já doufám, že v Mostě budeme hodně nahoře. Naštěstí je Most okruh, kde se závody nerozhodují na motor, ale je to technická trať, kde záleží, jak to zvládne jezdec," připomíná Čihák skutečnost, že König nemá k dispozici oproti konkurentům ten nejlepší materiál.
König jede v mistrovství světa superbiků druhou sezonu. Nezáří, na druhou stranu ani nezklamal. I proto se rýsuje možnost, že by se v seriálu posunul do jiného týmu a dostal se tak k silnější technice.
„Čekali jsme, že ho první sezona zmuchlá jak v pračce a vyplivne na ulici. Ale to se nestalo. O budoucnosti jednáme se všemi a i v Mostě mám naplánované čtyři velké mítinky. Samozřejmě se místo hledá lépe s dobrým výsledkem. Nicméně pořád jsme ve stavu, že musíme do jakéhokoliv týmu přinést poměrně dost peněz," říká Čihák.
Tak svět motorsportu funguje. Jen málokdo je za svou práci odměněn, naopak drtivá většina jezdců musí týmům za svá místa platit, což je i Königův případ. Ten v Mostě pojede s novým lakováním motorky, což lakonicky komentuje: „Když už jedu ho..., tak ať u toho aspoň vypadám."
Tak třeba pojede lépe, než si myslí, a třeba z toho budou první letošní body.