Článek
Není váš přestup do třídy MX3 krokem zpět?
Ne. Pochopitelně se můj přesun může takhle jevit, ale já chci v nižší kategorii zůstat jen jeden rok. A pak se mezi elitu hodlám vrátit jako mistr světa. Pokud půjdu zpět s úspěchem, můj kredit bude mnohem větší. Všechno je promyšlené. Teď už záleží jen na mně.
Nejde o příliš ambiciózní plán? Je ve vašich silách na titul světového šampióna skutečně útočit?
Určitě. Chci pravidelně dojíždět na stupních vítězů a zviditelnit český motokros, který v posledních letech není na správné vlně. Výsledky nejsou dobré.
Zatímco až dosud vás nikdo za výsledky nekritizoval, nyní už budete pod velkým psychickým tlakem. Bude složité přivyknout obrovskému očekávání okolí?
Rozhodně jde o velký posun. Ale jsem přesvědčený, že jsme zvolili správnou cestu. Kariéra motokrosového závodníka je krátká a já nechci nic promeškat. Nehodlám se závodů jen účastnit a nějak dojíždět. Chci být pravidelně na stupních vítězů.
Je v tomhle směru přínosem i váš přestup do týmu Orion Litomyšl?
Pochopitelně. Navázal jsem na přípravu s bývalým motokrosovým reprezentantem Janem Froňkem, který se mnou jako osobní trenér absolvuje celý šampionát. Měl jsem dostatek prostoru pro přípravu. Mám naježděno dost kilometrů a věřím, že vše zúročím v sezóně.
Jak vypadala příprava na nadcházející šampionát, jenž zahrnuje dvanáct závodů?
Začal jsem už v září, nechtěl jsem zaspat. Chodil jsem do posilovny, na squash, hodně jsem běhal. Začátek byl hlavně o fyzickém drilu. V únoru jsem byl najíždět první kilometry ve Španělsku, v březnu přišly na řádu závody v rámci mezinárodního mistrovství Itálie.
Prozradíte rozpočet, s nímž vstoupíte do boje o titul mistra světa?
Jde o částku několika miliónů korun. Věřím, že tyhle prostředky přetavím ve zlatou medaili. Navíc případné absolutní prvenství obnáší bonus v podobě startovného na celý další rok v MX1.
Jste studentem Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, kde se na pedagogické fakultě věnujete oboru zeměpis-tělocvik. Jak jste se školou pokročil?
Momentálně nijak. Jsem ve druhém ročníku a raději jsem studium přerušil. Motokros je pro mě nyní na prvním místě, chci všechno obětovat úspěchu a nic nepodceňovat.
Před novou sezónou jste změnil i motocykl a místo italského stroje TM pojedete na KTM 450. Už jste novému stroji přivyknul?
Už jsme se s motorkou poznali a sžili (směje se)... Při takovém přechodu je potřeba podchytit jiné jízdní vlastnosti, navíc KTM má velice silný motor. Asi měsíc mi trvalo, než jsem si motorku nastavil. Největší problém jsou vždy tlumiče, vychytat všechny drobnosti je vážně oříšek.