Hlavní obsah

Kornfeilovi nepomohly mokrá trať ani motorka v národních barvách

Brno
Aktualizováno

Přání českých závodníků, aby se při brněnské Velké ceně jezdilo na mokré trati, se splnilo hned od úvodních tréninků. Bohužel příliš pozitivně se to ve výsledcích domácího tria nepromítlo.Jakub Kornfeil nemohl mít žádnou radost z až 26. času mezi jezdci Moto3.

Foto: Sport.cz

Český motocyklista Jakub Kornfeil si Velkou cenu České republiky nechal udělat kapotáž v českých barvách.

Článek
Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

Tréninky na Velkou cenu České republiky silničních motocyklů v Brně

Pro Brno si nachystal Kornfeil speciální kapotáž v národních barvách i s vypodobením vlajky, jenže pátečním děním na Masarykově okruhu se vyloženě protrápil. Jakoby v duchu celé sezóny, když ho limituje oproti konkurenci snížená schopnost akcelerace jeho motocyklu. Ani voda na dráze tento handicap nesmazala. Kornfeil se sice trpělivě zlepšoval, na nejlepší však ztrácel téměř tři vteřiny a byl z toho až 26. tréninkový čas.

„Ráno, kdy se jelo na úplně vodě, tak mě to hodně bavilo, bohužel ke konci se mi úplně zamlžilo hledí, zřejmě jak mi tam šplouchlo, a na rozdíl od soupeřů jsem nedokázal zrychlit," líčil Kornfeil. „Odpoledne už nepršelo, přesto jsme jeli na gumách do mokra a nebylo to úplně ono. Nejsem prostě tam, kde bych chtěl být," doplnil ve 24 letech nejstarší jezdec třídy Moto3.

„Na sobotní kvalifikaci má být podle předpovědi úplně suchá trať, takže mokrá data z pátku nevyužijeme a začne se zase od nuly. Rád bych, aby mi to časově vyšlo alespoň na šestou řadu roštu, z níž je ještě vidět startovní světla. To ale znamená posunout se alespoň na osmnácté místo. Stát někde dál by bylo hodně špatné," přemítal.

Dlouho se zdálo, že senzací pátečního tréninku Moto3 bude sedmnáctiletý Němec Tim Georgi startující v Brně na divokou kartu. Už ráno za deště šokoval časem 2:21,970, a přestože odpolední fázi tréninku po pádu předčasně ukončil, dlouho nebyl nikým předstižen. Až v posledních dvou minutách dokázalo jet na osychající trati rychleji pět jezdců. Nejlepší výkon předvedl lídr šampionátu Španěl Joan Mir.

Také jezdci královské třídy MotoGP jeli svůj první trénink v dešti a nejlépe mokrá dráha svědčila Francouzi Zarcovi, který tak předčil tovární špičky. Ducati zatím s novou aerodynamikou nachystanou pro Brno čeká na lepší podmínky, Honda už změny nasadila od prvního tréninku.

Jezdci královské třídy MotoGP jeli v dešti jen první trénink, odpoledne už jim trať výrazně oschla a přineslo to zrychlení o téměř deset sekund. Značka Ducati při výrazném zlepšení klimatických podmínek vyrukovala s novou aerodynamikou nachystanou pro Brno a hned se to projevilo pozitivně, Andrea Dovizioso předvedl nejlepší tréninkový čas.

Naopak jeho soupeři v boji o titul zaostali, jakoby Honda i Yamaha tajily své trumfy. Obhájce titulu M. Márquez byl desátý a italský 38letý nestor Valentino Rossi dokonce až čtrnáctý. Český závodník Karel Abraham se trochu svezl na vlně dobrého nastavení ducati a dokázal odpoledne také výrazně zrychlit, takže se ztrátou půldruhé vteřiny obsadil 16. místo, což by asi při kvalifikaci víceméně bral.

Odpolední trénink Moto2 proběhl už úplně na suchu. Na divokou kartu startující Karel Hanika zajel poslední čas, možná se v jeho výkonu trochu odrazil i ranní pád.

Grand Prix motocyklů v Brně - páteční tréninky
Moto3
1. Mir (Španělsko, Honda) 2:20,819
2. Canet (Španělsko, Honda) +0,469
3. Norrodin (Malajsie, Honda) +0,512
4. Migno (Itálie, KTM) +0,838
5. Pagliani (Itálie, Mahindra) +0,944
...26. Kornfeil (ČR, Peugeot) +2,934
MotoGP
1. Dovizioso (Itálie, Ducati) 1:56,332
2. Folger (Německo, Yamaha) +0,398
3. Petrucci (Itálie, Ducati) +0,419
4. Zarco (Francie, Yamaha) +0,530
5. Barbera (Španělsko, Ducati) + 0,532
...16. Abraham (ČR, Ducati) +1,537
Moto2
1. Pasini (Itálie, Kalex) 2:02,975
2. Bagnaia (Itálie, Kalex) +0,262
3. Vierge (Španělsko, Tech 3) +0,319
4. Oliveira (Portugalsko, KTM) +0,446
5. Cortese (Německo, Suter) +0,455
...33. Hanika (ČR, Kalex) +3,440
Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články