Článek
Kornfeil postoupil na základě umístění z tréninků, v nichž zajel šestý čas, v novém formátu přímo do druhé části kvalifikace. V ní už se mu ale tolik nedařilo a na startovním roštu se postaví do páté řady. Salač v první části neodjel ani jedno kolo. Kvalifikaci v novém formátu vyhrál Španěl Arón Canet.
„Dnes byl rozhodujícím faktorem vítr, takže jsme zkusili hned několik věcí, jak na něj vyzrát - různé pneumatiky, převodovku a skoro to vyšlo. Nakonec jsme doplatili na něco úplně jiného, což mě docela štve, protože jsem od začátku tlačil na pilu a hned tam padlo šesté místo. Pak jsem zajel do boxů a po vyjetí následovala poslední šance. Nevím, co se přesně stalo, ale přední pneumatika naráz úplně ztratila tlak," popisuje Jakub Kornfeil.
„Měl jsem rozjeté slušné kolo, jenže v posledním sektoru se k nám přidal Rodrigo, který mě zpomalil a připravil o slušné kolo a podle mě také minimálně o top 10. Moc mě to mrzí vůči týmu, protože odvedl skvělou práci. Jsem si jistý, že zítra můžeme bojovat v desítce. Zatím ještě nemáme jasno o pneumatikách, ale musíme je dobře promyslet, aby nám v závodě neujel vlak," dodává.
Podle nových regulí postupuje od této sezony v Moto3 a Moto2 čtrnáct nejrychlejších jezdců podle kombinovaných časů ze tří tréninků přímo do druhé části kvalifikace. Zbylí závodníci musí do první kvalifikace a čtyři nejrychlejší si vybojují právo utkat se o pořadí na roštu ve druhé části.
Kvalifikace na Velkou cenu Kataru |
---|
Moto3: |
1. Canet (Šp./KTM) 2:05,883 |
2. Dalla Porta (It./Honda) -0,197 |
3. Toba (Jap./Honda) -0,226 |
14. Kornfeil -1,364 |
28. Salač (oba ČR/KTM) |