Článek
Jde o významnou událost, neboť König poskočil do superbiků z nejslabší třídy šampionátu Supersport 300, což se ještě žádnému jezdci nepodařilo. Je to podobný přesun, jako kdyby se jezdec v klasickém mistrovství světa přesunul z Moto3 rovnou do MotoGP.
"Dozvěděl jsem se to na Štědrý den, když mi to zavolal můj trenér a manažer Miloš Čihák. Reakce na to byla: no, do prd... Dal mi ten nejkrásnější dárek. I když je to velký skok, smysl dává. Litrové motorky mi sedí a věřím, že to zvládnu," řekl König ve čtvrtek v Praze po podpisu jednoletého kontraktu.
König bude v šampionátu nejmladším jezdcem a jeho nové angažmá třeba Čihák označil za "zázrak". Superbikový seriál už vyžaduje absolutní profesionální přístup a sám König říká: "Je to jiná dimenze. Motorka má o 200 koní víc, než na které jsem jezdil. Je to raketa na kolech."
Ke kontraktu mu pomohly výsledky z minulého roku i styl závodění, protože silnější motorka mu mnohem víc sedí. "Může za to jeho stavba těla a výška. Má velký cit pro plyn a talent. Dokáže si závod skvěle strategicky rozvrhnout, zaútočit v pravý moment. A důležité je, že zbytečně nepadá a neblázní," tvrdí Čihák.
König dostal od týmu "zvláštní" úkol: nemít žádné cíle a především se učit. Má udržet nervy na uzdě a především v průběhu sezony ukázat progres. "Pro nás je důležité, jak je mladý. Potřebuje takovou krev," míní šéf stáje Orelac José Calero.
König se tak zúčastní 12 závodů po Evropě, ale pojede také v Argentině, Indonésii a v Austrálii. Nejvíce se těší na víkend v Mostě, který superbiky hostí koncem července. "Je to krásná trať, která mě moc baví, a třeba tam ukážeme hezký výsledek."