Článek
Mladý Čech skončil během prvního testovacího dniena osmnáctém místě, o den později byl devatenáctý. Nejrychlejší byl vždy Turek Toprak Razgatlioglu. „Nedá se to zcela srovnávat, protože nevíme, na jakých pneumatikách jezdila konkurence. Když začali ostatní testovat kvalifikační gumy, tak mi odlétli. Já používal spíše tvrdší směsi," popsal König. K dispozici měl loňský model motorky. „Jediný rozdíl byl v brzdách, přešlo se na jinou značku. Hlavně ty jsme zkoušeli."
Po oba dny měl König na nejrychlejší ztrátu více než tři vteřiny. „Druhý den jsem měl ale o dost lepší pocit. Zajel jsem rychlejší čas na tvrdší gumě, pak jsme se rozhodli použít jiné pneumatiky. Bohužel jsem spadl v prvním rychlém kole a motorka se dávala dvě hodiny dohromady. Byly tam určité problémy, pak už se mi nepodařilo zrychlit," vysvětloval König, který v minulé sezoně vybojoval několik bodů.
Novou motorku dostane český jezdec až v průběhu sezony, konkrétně po dvou zámořských závodech. „Nebude to velká komplikace, alespoň uvidíme, jak náš tým udělal progres, protože budeme mít stejnou techniku jako v minulé sezoně," doplnil König, do jehož týmu pro letošní rok přišel technický ředitel Ital Thomasso Noccioli, specialista na data Michal Kněžínek a mechanik Lukáš Porš. „Tým funguje naprosto skvěle, za dva dny jsme toho zkusili více než za celý rok. Je výborná atmosféra a dobře se v tom pracuje. Moc se těším na celou sezonu. Až v Austrálii zjistíme, jak na tom skutečně jsme."