Hlavní obsah

König krotil bestii! Čech si před závody zvykal na ďábelský superbike

Má za sebou první větší krocení superbikové „bestie". Český závodník Oliver König v pondělí a v úterý absolvoval oficiální testy ve španělském Aragonu, zvykal si na rychlý stroj a odlišnější způsob jízdy. „Dříve jsem byl zvyklý více kroužit, teď se musím naučit s motorkou co nejpozději brzdit a při výjezdu ze zatáčky driftovat. Tohle je styl, který mi vyhovuje," pochvaloval si český jezdec z týmu ORELAC Racing, kterému sezona v královské třídě superbiků začíná už v pátek.

Foto: ORELAC Racing

Český závodník Oliver König má za sebou první větší krocení superbikové „bestie".

Článek

V minulém roce po okruzích kroužil s motorkou z nejslabší třídy Supersport 300, která měla padesát koní. Nyní má pod sebou superbike s výkonem 250 koní, což je pochopitelně radikální změna. „Ale mnohem víc mi to vyhovuje, protože se slabým supersportem jsem při nájezdu do zatáček brzdil minimálně. Teď je to ďábelsky zábavné," popsal český jezdec.

Dva dny testoval superbikovou litrovou kawasaki a z pohledu časů dosáhl na 23. místo. Nejrychlejší byl Brit Jonathan Rea, za ním König zaostal o čtyři vteřiny. „Bylo to poprvé, co jsem se svezl se superbikem na trati za suchých podmínek. Doufal jsem, že budu špičce trochu blíž. Progres jsem ale předvedl, z toho mám velkou radost," hodnotil testy závodník španělského týmu ORELAC Racing. „Hlavní účel byl sžít se více s motorkou a pracovat na zatáčení. Moc jsem si to užil – je úžasné jet přes 300 km/h na dlouhé rovince."

Manažer Miloš Čihák ocenil už to, že závodník během testů nespadl. „Ve Španělsku je zima, gumy nebyly moc zahřáté. Myslel jsem, že s tím Oliver praští. To se nestalo. Naopak, plní všechno, co mu z týmu zadají. Mají z něj radost, panuje výborná atmosféra," prohlásil. Königa jen mrzelo, že nebyl schopný zajet ještě rychleji na kvalifikačních pneumatikách. „Nevyužil jsem jejich potenciál, do závodu jsem se ale poučil," naznačil König prostor ke zlepšení. V pátek jsou na programu tréninky, v sobotu pak kvalifikace a první závod, o den později se bude v Aragonu závodit znovu.