Článek
Proč jste se tak rozhodl?
Problém jsme dlouhodobě neúspěšně řešili. V Japonsku mi motorka dokonce úplně přestala brzdit, což byl hrůzný zážitek. Rozhodl jsem se tudíž změnit dodavatele. Nyní budu mít tovární podporu, což by měla být obrovská výhoda.
Takže věříte, že ve Valencii utnete sérii nezdarů?
Pevně v to doufám, byť tamní okruh nemám příliš v lásce. To říkám i přesto, že jsem na něm dosáhl zatím největšího úspěchu v kariéře. Trať ve Valencii totiž vůbec není snadná. Je na ní hodně obtížných úseků, kde se brzdí v záklonu. Hned první zatáčka je mimořádně náročná, ale snad už nespadnu. Věřím v solidní výsledek.
V celkové klasifikaci zřejmě zůstanete sedmnáctý. S jakými pocity se budete za sezónou ohlížet?
Až do Velké ceny Aragonie na sklonku září jsem byl docela spokojený. Vrcholem bylo samozřejmě jedenácté místo v Misanu a prvenství v kategorii Open. Napochodoval jsem díky tomu pod stupně vítězů po boku Valentina Rossiho, což byl neskutečný zážitek. Kvůli takovým okamžikům má cenu závodit.
V příštím roce jich bude víc?
Snad ano. Když se mi povede zbavit potíží s brzdami, můžu se zase posunout o kousek výš. Měl bych mít k dispozici trochu vylepšenou motorku, a tak bych mohl při troše štěstí kralovat aspoň mezi hondami. A moc rád bych se pochopitelně rovnocenně měřil také s některými továrními stroji.
Kdy začnete s přípravou na novou sezónu?
Rozhodně ještě před Vánoci.
A čím se budete zabývat do té doby?
Hned po návratu z Valencie máme s kamarády naplánovanou několikadenní terénní vyjížďku na motokrosových strojích. To bude aktivní odpočinek podle mého gusta. A taky se vrhnu na školu. Poté, co jsem získal na právech titul magistra, jsem začal studovat na brněnské Univerzitě obrany obor zbraně a munice. Baví mě to, u zbraní si dovedu představit i svoji profesní budoucnost.