Článek
„Na mokru je to sice vždycky sázka do loterie, ale tím, že stojím na roštu hodně vzadu, tak musím doufat, že z těch současných veder přijde nějaká bouřka," tvrdil Kornfeil, který v Brně po pádu na začátku kvalifikace místo plánovaného ataku na umístění v elitní patnáctce stihl na poslední chvíli zajet alespoň 24. čas a odstartuje do desátého dílu MS až z osmé řady.
Za deště však Kornfeil závodit umí a určitě by byl schopen probít se dopředu. „Pokud by se jelo na vodě, tak by to pro mě bylo jasně lepší. Jinak vidím jako kámen úrazu předjet tolik soupeřů, na něž ztrácím na rovince a dostat se dopředu jen na brzdy by bylo děsně náročné," uvažoval český reprezentant, jenž v minulosti v Brně už šestkrát dojel v první desítce. „Kdyby se mi to povedlo po všech těch peripetiích také letos, bylo by to naprosto úžasné," prohlásil.
Letošním Kornfeilovým maximem je 11. místo z Le Mans, jinde na body nedosáhl. Doma si však hodně věřil, proto ho nesmírně mrzel pro něj bláznivý průběh brněnské kvalifikace. „Říkám si dvakrát škoda, když si uvědomím, jak jsem měl dobře našlápnuto hned v prvním rychlém kole. Jeli jsme s Rodrigem fakt velký kalup, prolétli šikanu před cílovou rovinkou ve velkém stylu a já se ho snažil udržet, protože jsem měl v úmyslu prdnout tam hodně dobré kolo," přiblížil chvíle, které předcházely vzájemnému incidentu s Argentincem.
„Bylo mezi námi maximálně půl metru a jak Rodrigo sletěl takhle těsně přede mnou, poslal jsem to do jeho motorky a udělal mraky kotrmelců," přiblížil. Okamžitě se ale snažil dostat motocykl do depa, aby jej mechanici během 40 minut vyhrazených pro kvalifikaci ještě stihli opravit. „Vyšívali na něm skoro půlhodiny, přesto ho nedokázali úplně ideálně zprovoznit," přiblížil Kornfeil. Když se pokusil znovu vyjet na dráhu, dal řídítka doleva a kolo šlo doprava.
„Řekli mi pak, že na opravu potřebují hodinu. Tak jsem sdělil, že mají minutu," popisoval hektickou situaci. Na trati pak zjistil, že mu nefunguje přední brzda. „V depu byla velká panika, všichni se sice snažili makat na sto procent, ale nevím, jak se to mohlo stát, že mi neodvzdušnili brzdu," krčil rameny zoufalý Kornfeil, zatímco kousek od něj se zběsile radoval Rodrigo, jenž na opraveném motocyklu vyjel na poslední chvíli senzační pole position.
Mokrou dráhu, pokud by si mohl vybírat, by zvolil i Karel Hanika, jenž do nedělního závodu Moto2 odstartuje ve 12.20 h až z úplně poslední pozice jedenácté řady. „Na vodě by bylo potřeba jet opatrně a vyvarovat se chyb, ale dávala by mi asi větší šanci, protože mám za sebou prakticky jen tři ostré tréninky v této třídě a ještě se toho musím hodně učit," řekl Hanika, jenž jede na divokou kartu.
Závody opravdu může významně poznamenat, pokud by se v Brně muselo jet stejně jako loni na mokru. Podle původní předpovědi mělo být i letos celé nedělní odpoledne na Masarykově okruhu deštivé, ale později se prognózy meteorologů začaly rozcházet a procentuální pravděpodobnost deště se snížila na třicet procent. „Já si dřív dával hodně záležet na tom, abych věděl, jak má být. Letos to ale takhle neberu," uvažoval Karel Abraham, který pojede od 14.00 h královskou třídu MotoGP.
Po 17. kvalifikačním čase má z Čechů nejlepší postavení. „Už vím, že nemá cenu předem moc řešit počasí. Nakonec stejně člověk ráno vstane, podívá se z okna a vidí, jak je. Třeba v pátek mělo být na tréninky hezky a ten první jsme jeli v dešti. Naopak v noci na sobotu slibovali, že má zapršet a myslím, že ani nekáplo, takže předpověď na nedělní závod nějak urputně sledovat nebudu," přiznal Abraham.
Z dosavadních 11 domácích startů v MS bral jen třikrát body. „Nepamatuji ale větší pohodu v Brně než tady mám letos, tak snad se zadaří i v závodě. V Assenu jsem 7. místo vyjel v závěru na mokru, takže bych se dešti úplně nebránil, ale při něm je to vždycky taky hodně riskantní. Na suchu máme slušné nastavení a ze šesté řady se skutečně dá myslet na body a já věřím, že nějaký urvu," mínil Abraham.