Článek
Letos doufáte na domácí trati v podobný odstup, ale v lepší umístění?
Musím být realista. Konkurence je ještě větší než loni, na všech okruzích se jezdí lepší časy. Naposledy v Indy při kvalifikaci to bylo do dvacátého místa srovnané ve vteřině, a tak před tréninky jen doufám, že v Brně dokážu taky dostatečně zrychlit.
Na co si tedy o víkendu troufnete?
Věřím, že z prvních pěti řad na roštu se dá ještě udělat slušný výsledek. Když budu mít dobrou pozici na startu, mohl bych vpředu bojovat. Určitě intenzivněji než loni, to slibuju.
Zatím vám patří celkově 16. příčka. Nechtěl jste být při své už druhé sezóně v mistrovství světa přece jen na lepší pozici?
Mohlo by to být o poznání lepší. Měl jsem ale nějaké závody i smůlu. Ve stáji ale vidí, že tam progres je. Jezdím tréninky i kvalifikace do desítky, jen se musím naučit nastavit motorku na závodní vzdálenost. Aby fungovala i ve druhé polovině závodu, to bude zásadní.
O lepší výsledky vás ale připravují i pády. Letos už jich máte na kontě jedenáct, nejvíce ze všech účastníků šampionátu. Co vy na to?
Aspoň v něčem vedu... Je mi to celkem jedno, pády k závodění patří a nepřijde mi to ani nějak výjimečné. Z mého pohledu jsem mohl tak sotva za polovinu z nich, ostatní byly proto, že se motorka rozhodla nefungovat, aniž bych udělal nějakou chybu. Ale nevymlouvám se, jsem to já, kdo jede, jenže když chcete jezdit vpředu, musíte na to pořád tlačit.
Přemýšlíte už nad příštím rokem?
Byla by asi možnost přejít do Moto2, ale podle mě bude ještě lepší zůstat a udělat konečně nějaký velký výsledek. S okruhem mých lidí pracujeme na tom, abych měl příští rok dobrou motorku a mohl se zase posunout dál. Teď se láme chleba, jestli by to mělo být u KTM, bude záležet na pár nejbližších závodech.