Článek
Očekávání se naplnila. „Na jízdu s Ducati jsem se hodně těšil, mám se značkou spojené fajn zážitky. A i tentokrát se mi jelo jako za starých dobrých časů. Zase jsem si užíval závod," říká Ondřej Ježek.
Výsledek je parádní i s přihlédnutím k faktu, že tým ERC Endurance vyjel na závodní okruh s motocyklem Ducati vůbec poprvé. A právě v Sepangu bylo třeba vychytat všechny mouchy. I přesto se podařilo na první pokus dostat Ducati do Top 10 EWC, navíc ve značně komplikovaných podmínkách deštivé soboty, která 8hodinový závod zkrátila na 3 hodiny.
Vydařená kvalifikace
Ježek si na nový motocykl zvykal od středy, během přípravných jízd. Premiéru však zažívali i jeho kolegové. Tým totiž po prvním podniku sezóny v Bol D´Or změnil taktiku a do malajského závodu vyslal část jezdců na původním motocyklu BMW, druhou na Ducati. A právě v Sepangu bylo nutné formu nového stroje od Ducati vyladit. I proto před startem nepanovala přehnaná očekávání. Ale malajský podnik se od začátku vyvíjel slibně.

Ondřej Ježek na trati v Sepangu.
„Už po prvních jízdách se potenciál nové motorky zdál být velmi dobrý. Vyzkoušel jsem si odjet několik kol i na vodě. A v kvalifikaci se potvrdilo, že týmoví mechanici s podporou elektronika z továrny a s velkou pomocí Marca Barnaba z Barni Racing dokázali stroj vyladit tak, že nás už v kvalifikaci dovezl na výborné 7. místo," popisuje Ježek. Stejnou pozici si tým s účastí českého závodníka obhájil i po superpole, kdy v uměle osvětleném závodě odvedl skvělý výsledek Randy De Puniet.
Spustil se monzunový déšť
V sobotu se ale nad rozpáleným Sepangem stáhla mračna a spustil se monzunový déšť, který organizátorům i týmům pořádně zamíchal karty. Start byl proto několikrát odložen. A 8hodinovka se nakonec smrskla na necelé 3 hodiny. Tým ERC Endrurance tak vyslal každého ze svých jezdců na Ducati pouze do jednoho stintu.
Jako první na mokrou trať vyrazil Louis Rossi, který neměl s jízdou na vodě tolik zkušeností a ze 7. pozice klesl pořadím k 20. místu. Po něm si ale motocykl převzal Ježek a podařilo se mu krásnou vyrovnanou jízdou propracovat zpět k 10. pozici.

Fešanda pro Ondřeje Ježka je připravená.
„Mně jízda na vodě nevadila, částečně jsem měl zkušenost ze středečního tréninku, kdy jsem si s Ducati pár mokrých kol vyzkoušel. A nakonec se mi povedlo držet tempo, které jsem si předsevzal," popisuje český jezdec, který pak předal motocykl Randymu de Punietovi, aby svou rychlou a bezchybnou jízdou dovedl Ducati hned napoprvé do Top 10. Zajistil tak všem zúčastněným maximální spokojenost s výsledkem, který překonal všechna dosavadní týmová umístění v soutěži. Na výborné 8. pozici přitom dojel také druhý motocykl týmu pod názvem BMW Sepang Racing.
Příště, v dubnu 2020, na závodníky vytrvalostního MS motocyklů čeká další výzva sezony, náročná 24hodinovka v Le Mans a český jezdec Ondřej Ježek nebude chybět.