Hlavní obsah

Ježek si zazávodil na vodě v Sepangu během monzunového deště

Sepang

Český závodník Ondřej Ježek v barvách týmu ERC Endurance v Sepangu úspěšně naskočil do druhého závodu MS vytrvalostních motocyklových závodů EWC. Společnost mu během malajské 8hodinovky dělali zkušení týmoví kolegové Louis Rossi a Randy De Puniet. A Ondřej zvládl svůj první start v novém dresu s přehledem, svým perfektním výkonem pomohl týmu dostat se na konečné 10. místo. V závodě zvítězil tovární Yamaha Austria Racing Team, po heroickém výkonu Niccolo Canepy. Součástí týmu byl další Čech, Ježkův bývalý kolega Karel Hanika, který si připsal první vítězství v MS v kariéře. Na trať se ovšem nedostal.

Foto: Sport.cz

Ondřej Ježek na trati v Sepangu.

Článek

Očekávání se naplnila. „Na jízdu s Ducati jsem se hodně těšil, mám se značkou spojené fajn zážitky. A i tentokrát se mi jelo jako za starých dobrých časů. Zase jsem si užíval závod," říká Ondřej Ježek.

Výsledek je parádní i s přihlédnutím k faktu, že tým ERC Endurance vyjel na závodní okruh s motocyklem Ducati vůbec poprvé. A právě v Sepangu bylo třeba vychytat všechny mouchy. I přesto se podařilo na první pokus dostat Ducati do Top 10 EWC, navíc ve značně komplikovaných podmínkách deštivé soboty, která 8hodinový závod zkrátila na 3 hodiny.

Vydařená kvalifikace

Ježek si na nový motocykl zvykal od středy, během přípravných jízd. Premiéru však zažívali i jeho kolegové. Tým totiž po prvním podniku sezóny v Bol D´Or změnil taktiku a do malajského závodu vyslal část jezdců na původním motocyklu BMW, druhou na Ducati. A právě v Sepangu bylo nutné formu nového stroje od Ducati vyladit. I proto před startem nepanovala přehnaná očekávání. Ale malajský podnik se od začátku vyvíjel slibně.

Foto: Sport.cz

Ondřej Ježek na trati v Sepangu.

„Už po prvních jízdách se potenciál nové motorky zdál být velmi dobrý. Vyzkoušel jsem si odjet několik kol i na vodě. A v kvalifikaci se potvrdilo, že týmoví mechanici s podporou elektronika z továrny a s velkou pomocí Marca Barnaba z Barni Racing dokázali stroj vyladit tak, že nás už v kvalifikaci dovezl na výborné 7. místo," popisuje Ježek. Stejnou pozici si tým s účastí českého závodníka obhájil i po superpole, kdy v uměle osvětleném závodě odvedl skvělý výsledek Randy De Puniet.

Spustil se monzunový déšť

V sobotu se ale nad rozpáleným Sepangem stáhla mračna a spustil se monzunový déšť, který organizátorům i týmům pořádně zamíchal karty. Start byl proto několikrát odložen. A 8hodinovka se nakonec smrskla na necelé 3 hodiny. Tým ERC Endrurance tak vyslal každého ze svých jezdců na Ducati pouze do jednoho stintu.

Jako první na mokrou trať vyrazil Louis Rossi, který neměl s jízdou na vodě tolik zkušeností a ze 7. pozice klesl pořadím k 20. místu. Po něm si ale motocykl převzal Ježek a podařilo se mu krásnou vyrovnanou jízdou propracovat zpět k 10. pozici.

Foto: Sport.cz

Fešanda pro Ondřeje Ježka je připravená.

„Mně jízda na vodě nevadila, částečně jsem měl zkušenost ze středečního tréninku, kdy jsem si s Ducati pár mokrých kol vyzkoušel. A nakonec se mi povedlo držet tempo, které jsem si předsevzal," popisuje český jezdec, který pak předal motocykl Randymu de Punietovi, aby svou rychlou a bezchybnou jízdou dovedl Ducati hned napoprvé do Top 10. Zajistil tak všem zúčastněným maximální spokojenost s výsledkem, který překonal všechna dosavadní týmová umístění v soutěži. Na výborné 8. pozici přitom dojel také druhý motocykl týmu pod názvem BMW Sepang Racing.

Příště, v dubnu 2020, na závodníky vytrvalostního MS motocyklů čeká další výzva sezony, náročná 24hodinovka v Le Mans a český jezdec Ondřej Ježek nebude chybět.

Související témata: