Článek
Očekávání se naplnila. „Na jízdu s Ducati jsem se hodně těšil, mám se značkou spojené fajn zážitky. A i tentokrát se mi jelo jako za starých dobrých časů. Zase jsem si užíval závod," říká Ondřej Ježek.
Výsledek je parádní i s přihlédnutím k faktu, že tým ERC Endurance vyjel na závodní okruh s motocyklem Ducati vůbec poprvé. A právě v Sepangu bylo třeba vychytat všechny mouchy. I přesto se podařilo na první pokus dostat Ducati do Top 10 EWC, navíc ve značně komplikovaných podmínkách deštivé soboty, která 8hodinový závod zkrátila na 3 hodiny.
Vydařená kvalifikace
Ježek si na nový motocykl zvykal od středy, během přípravných jízd. Premiéru však zažívali i jeho kolegové. Tým totiž po prvním podniku sezóny v Bol D´Or změnil taktiku a do malajského závodu vyslal část jezdců na původním motocyklu BMW, druhou na Ducati. A právě v Sepangu bylo nutné formu nového stroje od Ducati vyladit. I proto před startem nepanovala přehnaná očekávání. Ale malajský podnik se od začátku vyvíjel slibně.
„Už po prvních jízdách se potenciál nové motorky zdál být velmi dobrý. Vyzkoušel jsem si odjet několik kol i na vodě. A v kvalifikaci se potvrdilo, že týmoví mechanici s podporou elektronika z továrny a s velkou pomocí Marca Barnaba z Barni Racing dokázali stroj vyladit tak, že nás už v kvalifikaci dovezl na výborné 7. místo," popisuje Ježek. Stejnou pozici si tým s účastí českého závodníka obhájil i po superpole, kdy v uměle osvětleném závodě odvedl skvělý výsledek Randy De Puniet.
Spustil se monzunový déšť
V sobotu se ale nad rozpáleným Sepangem stáhla mračna a spustil se monzunový déšť, který organizátorům i týmům pořádně zamíchal karty. Start byl proto několikrát odložen. A 8hodinovka se nakonec smrskla na necelé 3 hodiny. Tým ERC Endrurance tak vyslal každého ze svých jezdců na Ducati pouze do jednoho stintu.
Jako první na mokrou trať vyrazil Louis Rossi, který neměl s jízdou na vodě tolik zkušeností a ze 7. pozice klesl pořadím k 20. místu. Po něm si ale motocykl převzal Ježek a podařilo se mu krásnou vyrovnanou jízdou propracovat zpět k 10. pozici.
„Mně jízda na vodě nevadila, částečně jsem měl zkušenost ze středečního tréninku, kdy jsem si s Ducati pár mokrých kol vyzkoušel. A nakonec se mi povedlo držet tempo, které jsem si předsevzal," popisuje český jezdec, který pak předal motocykl Randymu de Punietovi, aby svou rychlou a bezchybnou jízdou dovedl Ducati hned napoprvé do Top 10. Zajistil tak všem zúčastněným maximální spokojenost s výsledkem, který překonal všechna dosavadní týmová umístění v soutěži. Na výborné 8. pozici přitom dojel také druhý motocykl týmu pod názvem BMW Sepang Racing.
Příště, v dubnu 2020, na závodníky vytrvalostního MS motocyklů čeká další výzva sezony, náročná 24hodinovka v Le Mans a český jezdec Ondřej Ježek nebude chybět.