Hlavní obsah

Jedinečná šance ukončit čtrnáct let českého čekání na vítěze memoriálu. Grand Prix se v Česku pojede i další tři roky

Aktualizováno

Na tradiční odvetě plochodrážní Zlaté přilby se v pondělí 7. října na pražské Markétě ukáže přinejmenším osm účastníků o den dřív pořádaného pardubického klání. 55. ročník Tomíčkova memoriálu začíná na oválu v Břevnově netradičně už v 18 hodin a mezi jeho favority by měli patřit domácí Jan Kvěch, vítěz roku 2019 Niels Kristian Iversen z Dánska, jeho krajan Mads Hansen či neustále se zlepšující americký dravec Luke Becker.

Foto: AK Markéta

Václav Milík (vepředu), Jan Kvěch (vpravo) a Brit Robert Lambert na pražské Markétě. Archivní foto

Článek

„Pojedeme v tradičním formátu, pět nejlepších po základním rozpisu dvaceti jízd se kolem čtvrt na devět večer postaví na start finálové jízdy,“ říká promotér závodu Pavel Ondrašík a připomíná, že vedle Kvěcha pojedou i Adam Bednář a Daniel Klíma.

„Všichni tři naši kluci vykazují na závěr sezony dobrou formu a líbí se mi, jak přistupují k závodění. Na českého vítěze memoriálu čekáme už čtrnáct let a já pevně věřím, že letos finále bez účasti domácího plochodrážníka nebude a třeba to vyjde i s plánem na první příčku,“ dodává.

„S řadou jezdců máme domluvený přesun rovnou z Pardubic, ještě ale necháváme volné místo ve startovní listině, ideálně pro vítěze Zlaté přilby,“ prozrazuje Ondrašík, jenž by rád ještě dostal na Markétu i vítěze memoriálu z roku 2017, Australana Maxe Frickea.

„Devadesát procent závodníků se nám letos přihlásilo samo, že mají zájem tady startovat, což je pozitivní,“ naznačuje sportovní ředitel memoriálu Tomáš Topinka. „Pro diváky máme připravený bohatý doprovodný program a tradičně vše zakončíme večerním ohňostrojem,“ uzavírá Ondrašík.

Na Markétě mají navíc čerstvě potvrzeno, že plochodrážní Grand Prix České republiky bude součástí kalendáře mistrovství světa i v dalších třech letech. S promotérskou společností Discovery Sports Events pořadatelé podepsali smlouvu pro roky 2025 až 2027.

Několik měsíců ale jednali o snížení sumy, kterou promotér za zařazení do kalendáře požadoval. „Museli jsme najít kompromis poplatků, za které jsme schopní Grand Prix uspořádat. Dohadovali jsme se o každý cent, o to, co máme platit a co by oni měli pro nás udělat,“ řekl za pořadatele Pavel Ondrašík.

V české metropoli se Grand Prix jezdí nepřetržitě od roku 1997, závodilo se i při covidových omezeních v letech 2020 a 2021. „Myslím si, že u promotéra i mezinárodní federace máme velký kredit. Vždycky jsme to dokázali uspořádat na vysoké úrovni. Do Prahy se fanoušci ploché dráhy rádi vracejí,“ dodal Ondrašík.