Článek
„Byl to vážně hrůzostrašný moment," přiznal později 23letý závodník královské třídy MS silničních motocyklů v interview pro motogp.com. „Jsem šťastný, že tady ještě můžu být."
What do you say when you walk away of a "290kmh crash" with a bruised elbow and nothing else? BIG THANKS YOU TO Alpinestars
— Loris baz (@lorisbaz) 2. Únor 2016
K defektu došlo v cílové rovince okruhu v Sepangu, kde Bazovi ve vysoké rychlosti zadní pneumatika jeho stroje doslova explodovala. Následoval pád, letící motocykl naštěstí jezdce nezasáhl. Francouz nenarazil ani do ochranných zdí.
A výsledek? Baz opustil dráhu pouze s odřeninami, naraženým loktem a zády a zatuhlým krkem. Ještě týž den znovu usedl za řídítka své Ducati...
Inkriminovaný moment však jen tak z hlavy vytěsnit nemohl: „Všechno se seběhlo strašně rychle. Víte, že nehodě nezabráníte, že půjdete dolů, ale nezbývá žádný čas na něco myslet, něco udělat. Naštěstí všechno dopadlo dobře."
Michelin withdraw soft tyre after horror smash for Baz - https://t.co/gvBMBeBibQ pic.twitter.com/KRPTeN5uYk
— Simon Patterson (@denkmit) 2. Únor 2016
Firma Michelin, jež bude od letoška dodávat v seriálu MS týmům v MotoGP pneumatiky, okamžitě zareagovala. Měkké směsi jsou dočasně tabu, stáje musejí s okamžitou platností používat výhradně tvrdé pneu.