Článek
Hanika před začátkem i v průběhu minulé sezóny tvrdil, že vedení týmu Red Bull KTM Ajo, za který jezdil a jehož barvy bude hájit i letos, mu konkrétní cíle nedávalo. Nechalo mu čas na adaptaci v MS. Podobné je to i letos.
"Vyloženě jsme si neřekli pozice, kde bych měl jezdit. Sám vím, kde bych chtěl být a co je můj cíl. A to je i cíl týmu," řekl Hanika novinářům na veletrhu Motosalon. "Chceme se držet vepředu a bojovat o nejvyšší příčky. Tým stojí za mnou, podporuje mě. Když si udržím rychlost a sebevědomí, které jsem získal při testech, tak bychom mohli být všichni spokojení," doplnil Hanika, jenž loni skončil v konečném hodnocení seriálu osmnáctý.
Při testech toho stihl hodně
Brněnský závodník se nebojí mluvit i o tom, že jednou by se rád stal mistrem světa. "Sen to je. Řekl bych ale, že letos to bude hodně těžké zrealizovat. Konkurence je možná ještě větší než loni. Nebude jednoduché se pohybovat vepředu," uvedl Hanika.
Vydařené předsezónní testy mu ale dodaly sebevědomí. "Napověděly, že by to nemuselo být špatné. Sice jsme o tři dny přišli kvůli špatnému počasí, ale najezdili jsme toho hodně, za což jsem rád," řekl Hanika, který se v souhrnných výsledcích prezentoval vždy sedmými časy. "Dosažený čas ale nebyl naší prioritou. Pracovali jsme na tom, abychom upravili základní nastavení na můj styl jízdy, což se nám, myslím, podařilo. Pak jsme zkoušeli jednotlivá nastavení, která by se nám mohla hodit na různých tratích," vysvětlil.
Zároveň se prý podařilo získat pocit jistoty při maximální rychlosti. "Mohu jet rychle i bez rizika pádu, což mi dodává sebevědomí a jistotu do sezóny. Při závodech opět bude v čele skupinka deseti patnácti lidí a bude to velký souboj. Když si udržím jistotu, mohl bych předjíždět a v posledních kolech bojovat o pódium," řekl Hanika, jehož týmovými kolegy budou letos Brad Binder z JAR a Portugalec Miguel Oliveira.