Článek
"Nevycházím z údivu. Asi jsem dělal všechno špatně, když jsem si myslel, že jako soukromý podnikatel se musím o financování investic do obnovy a modernizace svého majetku postarat sám. Ale svou filozofii evidentně změním," uvedl předsedu představenstva společnosti Autodrom Most a majitel areálu Josef Zajíček v tiskové zprávě.
Požadavek a jeho výši považuje za drzost. "To by stačilo v příští sezoně na uspořádání všech vrcholných tuzemských motoristických podniků včetně jubilejní 50. Barum Czech rallye Zlín," podotkl Zajíček a konstatoval, že na severu Čech dráhu a areál postupně vylepšuje sama jeho společnost. "Povrch závodního okruhu měníme po etapách. Nyní nám zbývá už jen cílová rovinka, na níž zatím kvalita asfaltu vyhovuje. Loni se nám tak například podařilo obnovit 50 procent povrchu trati. Stálo nás to ale kupodivu jen 15 milionů korun," řekl Zajíček.
Dráha mosteckého Autodromu je 4,212 km dlouhá a má homologaci Mezinárodní automobilové federace (FIA) i evropské federace motocyklistů FIM Europe.
Brněnský Masarykův okruh je dlouhý 5,403 km a kvalita jeho povrchu je v současnosti nedostatečná. I proto zástupci promotéra MS podmiňují konání závodů v příštím roce provedením kompletní rekonstrukce dráhy.
Automotodrom: Neporovnávejme neporovnatelné |
---|
„Věřím, že v Mostě si sami dobře uvědomují, že porovnávají naprosto neporovnatelné. Automotodrom Brno je okruhem světového významu. Každoročně hostí nejprestižnější motocyklový šampionát na světě. Pro pořádání mistrovství světa silničních motocyklů musí závodní trať projít tzv. homologací nejvyššího typu A. To znamená splňovat nejpřísnější měřítka FIM,“ reagovala na mosteckou kritiku ředitelka společnosti Automotodrom Brno Ivana Ulmanová,. |
U lokálních okruhů, které nepořádají světové mistrovské závody, se neklade tak vysoký důraz na kvalitu závodní dráhy. Naopak pro potřeby mistrovství světa silničních motocyklů se závodní dráha posuzuje velmi komplexně. „Vše se řeší do posledního detailu. Tedy nejen kvalita svrchní vrstvy dráhy, ale i kvalita podkladní vrstvy, která je velmi důležitým faktorem při zvlnění povrchu. Dále se řeší kvalita a uspořádání bezpečnostních zón, obrubníků, kluznost dráhy, obslužné komunikace a tak dále,“ vyjmenovává Ulmanová. |
„Mohu jenom konstatovat, že pokud se rozhodnete ignorovat veškerá fakta, je velmi snadné dopustit se nekompetentní kritiky. Velmi by mě zajímala konkrétní představa majitele Autodromu Most pana Zajíčka, jak v jím popsaných finančních mantinelech opravit dráhu a také uspořádat MotoGP. Ačkoliv jsem ho už na toto téma se zájmem kontaktovala, žádná konkrétní odpověď nedorazila,“ dodává Ulmanová. |
Zdroj: Automotodrom Brno |
A podle smlouvy mezi spolkem a Automotodromem Brno má náklady na opravu trati hradit subjekt, který tvoří zástupci kraje a města, nikoliv majitel okruhu. Primátorka Brna Markéta Vaňková ale uvedla, že město potřebné finance nemá a požádala o ně stát. Mluvčí ministerstva pro místní rozvoj Vilém Frček ve středu naznačil, že ani zde se svým požadavkem spolek neuspěje.