Článek
Königa svou razancí zaskočil, nicméně dvacetiletý jezdec si ještě v lednu domluvil dálkové studium na univerzitě a slíbil: „Budu se snažit pilně studovat a dobře závodit. Miloš je ostrý manažer a vím, že se to mnou myslí dobře."
A tak směl nakonec podškrtnout kontrakt s týmem Orelac Racing Movisio a teď o víkendu na australském okruhu Phillip Island vstoupí do nového ročníku motocyklového šampionátu, který je po seriálu MotoGP druhým nejprestižnějším. Oproti MotoGP se však v superbicích závodí na motorkách, které konstrukčně vycházejí z těch, které si může kdokoliv koupit v obchodě. „Na body jsem už v minulé sezoně dosáhl a nevidím důvod, proč bych je nemohl vybojovat letos. Samozřejmě jsem závodník a nejraději bych vyhrával. Musím být ale nohama na zemi. Konkurence je nabitá, ale to nemá cenu stále opakovat," říká König, který loni získal v mistrovství tři body.
Konec dvojrole manažera |
---|
Na závodech v mistrovství světa superbiků řešil v minulém roce dilema, komu vlastně fandit. Miloš Čihák je totiž manažerem závodníka Olivera Königa, zároveň řídil konkurenční tým MIE Racing Honda Team. Ten se však po čtyřech letech rozhodl opustit a tak se bývalý jezdec a zkušený manažer upne na pomoc Königovi. "Prakticky jsem uposlechl svoji ženu, která mi říkala, proč se na to nevykašlu, že bych se měl spíše soustředit na Olivera, aby jel co nejrychleji," vysvětlil Čihák. |
Čekal na ně ale tuze dlouho, až do předposlední zastávky v celém seriálu. A i po posledních testech rozhodně nepatří k těm, kteří by měli v závodech být v hledáčku kamer, protože zajel 20. čas z 22 jezdců. „Na začátku Oliver ztrácel asi jeden a půl minuty na vítěze a v průběhu roku se ztráta lineárně snižovala, což bylo to, co jsme chtěli vidět. Na konci sezony se dostal pod dvě vteřiny na kolo," pochvaluje si manažer Čihák.
Na druhou stranu právě na Phillip Islandu zajel loni svůj nejlepší výsledek, skončil tu v jednom závodě čtrnáctý (v superbicích se konají vždy dva za víkend). „Připadám si o něco silnější než loni," říká König s nadějí.
Zároveň on i Čihák vědí, že uvnitř týmu to haprovalo, a tak došlo k personálním změnám. Jezdec má nyní nového technického ředitele Thomassa Noccioliho a české mechaniky Michala Kněžínka a Lukáše Poršeho. „Thomas mi nebude mazat med kolem pusy, řekne mi vše přímo."
Superbikový titul obhajuje Španěl Álvaro Bautista. Mistrovské ambice ale mají i šampioni z předešlých let Toprak Razgatlioglu z Turecka a Brit Jonathan Rea, jenž seriál ovládl již šestkrát v kariéře. Či Ital Danilo Petrucci, který má na kontě deset kompletních sezon v MotoGP a vyzkoušel si i Rallye Dakar. Součástí dvanáctidílného seriálu budou stejně jako v předešlých dvou letech závody na Autodromu Most, kde se jezdci představí 29. a 30. července.