Článek
Pro bylo 30 zastupitelů, jeden byl proti a 12 se zdrželo. Proti byl koaliční zastupitel Mojmír Vlašín (SZ). "Jsou to vyhozené peníze. Město si objednává služby u Automotodromu, protože u nikoho jiného nemůže. V Automotodromu je přitom vlastníkem, byť minoritním. Je to nestandardní a ve skutečnosti naprostý nesmysl," řekl zastupitelům Vlašín, který dlouhodobě proti Velké ceně vystupuje.
Město má v Automotodromu pětiprocentní podíl. Automotodrom pořádal Grand Prix až do loňského roku, ale kvůli ztrátě a dluhům od toho upustil. Zdůvodnil to vysokým zalistovacím poplatkem na získání licence, který se podle kurzu pohyboval okolo 70 až 80 miliónů korun. Závodům tak loni pouze poskytl okruh a technické zázemí.
Velké ceně hrozil zánik, proto se město a kraj daly dohromady a prostřednictvím spolku loni uzavřely smlouvu s promotérem mistrovství světa, španělskou společností Dorna, že bude spolek závody pořádat dalších pět let. Smlouvou se vyřešily i staré závazky, které měl s Dornou ještě Automotodrom. Zalistovací poplatek bude po dobu pěti let narůstat. Zatímco loni byl kolem 100 miliónů korun, v roce 2020 to bude okolo 130 miliónů.
Podle politiků měla záchrana akce význam. "Na Grand Prix se sjíždějí desetitisíce hostů z Čech i zahraničí a přínos tohoto podniku je jak po stránce ekonomické, tak i marketingově neoddiskutovatelný. Jen v rámci DPH získává Česká republika každoročně 200 miliónů korun," řekl už dříve primátor Petr Vokřál (ANO).