Článek
Na třídenní závody přišlo 238 tisíc návštěvníků, což je jen o sedm tisíc méně než v rekordním roce 2007. Jenže ani to na pokrytí nákladů nestačí. „Pro nás je bohužel ztrátová i ta Velká cena. Tím, jak se třeba zdražila elektřina a drasticky se zvedají pořadatelské poplatky. Všichni kolem na motocyklech v Brně vydělávají, jenže my obrovské náklady jen ziskem ze vstupného nepokryjeme,“ lamentoval o víkendu hlavní akcionář autodromu Karel Abraham starší.
Loni vyšlo zápisné na 20 miliónů korun, letos se zvýšilo na 65 miliónů. Proto už při plánování rozpočtu vedení okruhu počítalo se ztrátou zhruba 20 miliónů. Konečnou výši ztrát podnik teprve počítá, zatím není sečtena tržba za prodej vstupenek ani celkové náklady. Celá akce měla rozpočet 150 miliónů korun.
Program velkých akcí na Masarykově okruhu se proto do budoucna ztenčí. „„Motocyklovou Velkou cenu udržíme. V dozorčí radě jsme ale po zjištění letošní ztráty dospěli k závěru, že jiné šampionáty už neufinancujeme,“ potvrdil plánované programové zeštíhlení Abraham. Do Brna se tak již zřejmě nedostane MS superbiků, cestovních vozů či sportovních vozů GT.
Podle vedení okruhu má pomoci stát, protože mu pořádání prestižního závodu přináší nemalé zisky i reklamu v zahraničí. Autoklub České republiky, který je spoluvlastníkem podniku, to však nevidí tak jednoznačně. "Je potřeba, aby stát na závody přispěl. Chceme však zprůhlednit hospodaření firmy, které už loni skončilo ztrátou třiadvacet milionů korun a o kterém jako menšinový akcionář nemáme dost informací. Je dost možné, že se dá někde ušetřit," řekl prezident Autoklubu Roman Ječmínek brněnskému deníku Rovnost.