Článek
Po vydařené premiérové sezóně v královské motocyklové třídě zažili Abrahamové letos rozčarování. Už první zkušenosti s koncepčně novým motocyklem 2012 prý vyznívaly negativně. "Motorku bylo velmi těžké naladit. Bylo jasné, že stroj je třeba dál velmi intenzivně vyvíjet. To se sice dělo, ale pouze na úrovni továrního týmu. Satelitním týmům (jako je Cardion AB) byla jakákoliv evoluce zapovězena," uvedl v tiskové zprávě Abraham starší.
Satelitní týmy podle něj jezdí stále se stejnými motocykly, které testovaly loni v listopadu. Nelíbí se mu ale celkově přístup továrny a kritizoval zejména hlavního inženýra Filippa Preziosiho.
"Běžná praxe je taková, že se motorka ladí pro konkrétního jezdce. My jsme byli tlačeni do opaku. Jezdec se přizpůsoboval nastavení, které diktovalo Ducati," vysvětlil Abraham, proč po vypršení smlouvy neuplatnil opci.
Partnerství s Aprilií vykrystalizovalo z dřívější spolupráce se španělskou stájí Aspar. V nižších kubaturách si oba týmy v minulosti vzájemně pomáhaly, shodně v roce 2011 přešly do MotoGP a přesedlaly na ducati. Aspar ale už po roce od spolupráce odstoupil a zamířil k aprilii.
"My jsme vzhledem k úspěchům pokračovali u Ducati. Po prvních neshodách jsme ale přirozeně zahájili jednání právě s Aprilií. Jezdci tento stroj považují za velmi kvalitní a spolehlivý," uvedl Abraham a za pozitivum považuje podporu továrny Aprilia. Ta umožňuje jezdci a mechanikům podílet se na vývoji a nastavení.
Abraham mladší vnímá současný krok jako nejlepší možné řešení. "Čeká nás tvrdá práce, která ale někam povede. Nebudeme přešlapovat na místě," očekává český jezdec. S Aprilií už spolupracoval ve stopětadvacítkách a dvěstěpadesátkách, na to by chtěl nyní navázat.