Hlavní obsah

Abrahama čekají závody na silnější motorce s maximem 360 km/h

PRAHA

Již za necelé dva týdny čeká českého motocyklového jezdce Karla Abrahama první velké seznámení s novým motocyklem Ducati, s kterým bude letos startovat v královské kubatuře MotoGP v mistrovství světa. Podle nových podmínek budou jezdci závodit se silnějšími motocykly o objemu 1000 ccm.

Foto: Milan Malíček, Právo

Český motocyklista Karel Abraham s novým strojem Ducati.

Článek

Dvaadvacetiletý Abraham si silnější ducati krátce vyzkoušel bezprostředně po skončení loňské sezóny ve Valencii, "jeho" stroje ale mechanici složili až v minulých dnech. "Předpokládám, že motorka bude podobná. Jestli úplně stejná, to teprve uvidíme," řekl Abraham na páteční tiskové konferenci v Praze. Úvodní předsezonní testy jej čekají na přelomu ledna a února v Malajsii.

Mezi "starou" osmistovkou a novým modelem by prý neměl být výrazný rozdíl. "Nová je samozřejmě silnější, ale to se týká spíše rovinek než výjezdů ze zatáček. Tam už s tím nejde moc dělat," uvedl Abraham, který se tak může těšit na rychlost až 360 km/h. "Už jsem si na to zvykl, takže by mi to nemělo dělat problém. Nevím ale, jestli maximální rychlosti vůbec někde zvládneme dosáhnout," řekl.

Karel Abraham odhaluje motocykl pro novou sezónu.foto: Právo/Milan Malíček

Podstatnou změnou prošel i rám. Dříve byl karbonový, nyní je z hliníku. "Rozdíl je i v převodovce, jde řadit jednodušeji," porovnával první Čech v královské kategorii. "Přestože je motorka ale úplně nová, tak ve Valencii to nevypadalo, že by se toho příliš měnilo. Rozdíl mi nepřipadal obrovský. Nebudeme začínat od nuly," uvedl Abraham, jehož tak tentokrát podle všeho nečeká kompletní změna jezdeckého stylu jako v případě přestupu z Moto2 do MotoGP.

CRT týmy jsou neznámou

Nadcházející sezóna bude pro Abrahama i další jezdce startující v MotoGP specifická i díky startu takzvaných CRT týmů, které budou využívat techniku založenou částečně na produkčních motocyklech.

Český motocyklista Karel Abraham s novým strojem Ducati.foto: Právo/Milan Malíček

"Jsem na to zvědavý, ale popravdě řečeno nevím co od toho čekat. CRT mají jiná pravidla, takže uvidíme, jak budou konkurenceschopné. Bude to určitě zajímavější, bude nás tam více a více si zazávodíme. I pro lidi v televizi by to mělo být dobré. Jen doufám, že nebudou mezi motorkami (továrními a CRT) moc velké rozdíly," uvedl Abraham, který více než dva měsíce před startem MS nedokázal odhadnout, jak na tom oba typy motocyklů budou.

Brněnský motocyklista v minulé sezoně MS obsadil 14. místo. To se bude snažit vylepšit, na umístění například mezi nejlepší pěticí ale rozhodně nepomýšlí. "To by byl hodně vysoko vykopnutý míč, až nemožně vysoko. Budeme se snažit zajíždět dobré výsledky, a pokud by se některý z nich podařil extrémně dobře, tak by to byl obrovský úspěch," řekl Abraham, jehož maximem bylo sedmé místo.

Český motocyklista Karel Abraham s otcem na tiskové konferenci.foto: Milan Malíček

K vylepšení výsledků by ale potřeboval přestat padat. Podle statistiky MS byl v minulé sezóně nejčastěji padajícím jezdcem v kategorii. "V této statistice bych nechtěl být, ale já už to takhle prostě mám. Padám, je to moje nevýhoda. Ale na druhou stranu mám štěstí a nic se mi nestává. Kolik pádů mám, je mi celkem jedno. Jde o ty v závodě, tam se musíme zlepšit," podotkl.

Abrahamův tým AB Cardion dnes v Praze představil nový upravený design motocyklu. "Dělal ho jeden francouzský designér, který s námi dříve spolupracoval. Teď se ptal, jestli by to nemohl zkusit, tak jsme mu řekli, že může. A docela se to povedlo," pousmál se Abraham, jenž bude tradičně závodit v bílo-modrých barvách. Menší problém je jen s grafickou podobou kombinézy. "Tu jsme mu už dvakrát vrátili," přiznal Abraham.

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články