Článek
Od Aprilie jste převzal nový tovární motocykl. Těšíte se, až se na něm poprvé svezete?
Samozřejmě. Je to pro mě bomba, zároveň ale taky značný závazek. Vždyť budu mít nejlepší motorku, s jakou lze světový šampionát dvěstěpadesátek na silnici absolvovat. Poprvé ji vyzkouším na testech ve Valencii.
Mnozí odborníci tvrdí, že s takovým motocyklem byste měl atakovat stupně vítězů...
Já si to nemyslím. Stejnou motorku bude mít dalších asi sedm jezdců. Mými soupeři budou také borci s továrními hondami i řada zkušených jezdců, kteří v mistrovství světa působí na rozdíl ode mě už spoustu let. Určitě bych se ale chtěl letos pravidelně umisťovat v elitní desítce.
Podobný cíl jste měl i loni. Proč se ho nepovedlo naplnit?
Na začátku sezóny jsem byl spokojený, jenže pak kvůli řadě pádů a potížím s nastavením motorky nastaly problémy. Něco se mi asi přecvaklo v hlavě, vždyť jsem byl skoro pořád na zemi.
Neřešil jste časté pády s psychologem?
Mám psycholožku, určitě mi ale neradila, jak nepadat. Spíš mě učí komunikovat s lidmi a způsoby relaxace. To hlavně kvůli nabitému programu v sezóně.
Teď během zimní přípravy máte klidnější období?
Určitě. Rozhodně se ale neflákám, honím kondici. Často chodím na squash a věnuju se i dalším sportům. Dost mi navíc letos učaroval motokros. Trénovat na motokrosové motorce je strašně zábavné a navíc hodně fyzicky náročné. Je to mnohem lepší než se mučit v posilovně.
Chodíte víc i do školy?
Jsem tam pochopitelně mnohem častěji než v sezóně. V červnu budu v Brně na gymnáziu maturovat a přiznávám, že mám velké obavy, jak to zvládnu.
O úbytek peněz pro stáj se kvůli finanční krizi nebojíte?
Trochu ano. Problémy se sháněním sponzorů budou zřejmě čím dál větší. Naši stálí partneři se ale odejít v dohledné době naštěstí nechystají. Takže spíš půjde o to, abych je potěšil dobrými výsledky.