Hlavní obsah

Abraham dodržel barvy týmu i na Ducati, motorka je podle něj brutální

PRAHA

Motocyklový závodník Karel Abraham ve čtrvtek představil svou motorku Ducati, s níž pojede jako první Čech historie mistrovství světa v kategorii MotoGP. „Dodržely se tradiční barvy týmu AB Cardion a bílou doplňuje modrá. Motorka vypadá moc hezky, ale důležité bude i co s ní předvedu na trati,“ říká 21letý jezdec.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Nová láska Karla Abrahama. Řeč je samozřejmě o motocyklu Ducati královské kategorie MotoGP.

Článek

„Máme k dispozici 150 kilogramů vážící motocykl s obsahem 800 kubických centimetrů a výkonem neuvěřitelných 250 koní. Zrychlí z nulu na stovku za 2,5 vteřiny, v maximálních rychlostech se dostáváme někam k 340 kilometrům za hodinu,“ líčí šéfmechanik Marco Grana, který s Abrahamem spolupracuje už šest let. Do týmu se ale dostali nově i tři lidé z továrny Ducati v čele Cristianem Pupulinem, jenž bude mít také na starost nastavení.

„Zvětšil se trochu rám, máme výkonnější motor a zpevnily se některé díly,“ říká Pupulin. „Já bych řekl, že největší rozdíly oproti loňskému modelu jsou asi v elektronice, otázky na techniku se ale musí směřovat na mechaniky. Já mám zatím dost práce zvyknout si na brutální sílu motorky,“ reaguje jezdec Abraham.

Účinkování ve třídě Moto2 zakončil Abraham vítězstvím v posledním závodě loňského MS a teď se stěhuje do královské třídy. „Ten triumf ve Valencii měl obrovský vliv na mou psychiku. Jdu sice do neznámého prostředí, ale věřím si zase o kousek víc,“ míní.

Karel Abraham představil na pražském Žofíně svůj nový motocykl Ducati.foto: Právo/Petr Hloušek

Abraham se na své nové motorce poprvé sveze při testování na začátku února v Malajsii, podzimní testy absolvoval ještě na vypůjčených loňských modelech. „Ducati je opravdu brutální motorka a je super pocit na ní jezdit, jen je docela problém využívat jeji silu naplno. Až po testech v Sepangu mohu mít náznaky, jak na tom budu,“ tvrdí jezdec. „V Malajsii potřebujeme především nasbírat zkušenosti, ať už kolem chování na trati nebo co všechno vylepšovat s motorkou. Půjde nám tam hlavně o nastavení stroje i o styl jízdy,“ dodává Abraham.

Cíle nevyhlašuje, chce se hlavně učit

Sezóna začíná koncem března závodem pod světly v Kataru. „Nemůžu tvrdit, že bych se jako debutant cítil na nejvyšší příčky. Zatím ani nechci vyhlašovat na jakém umístění bych rád jezdil, ale spíš bude nutné závod od závodu si říkat, co je dobré a co je potřeba zlepšit,“ tvrdí Abraham. „Premiérová sezóna v MotoGP bude ohromně těžká a budeme si na hodně věcí muset zvyknout, ale já věřím, že když se bude dařit, dokáže Karel jezdit kolem desátého místa,“ říká šéf týmu Karel Abraham starší.

Jeho syn si hlavně zvyká na sílu stroje, jinou elektroniku i kvalitní soupeře hvězdných jmen. „Dojmy z prvních testů byly o tom, že není vůbec jednoduché zkrotit stroj na trati a jet podle mých představ. Stopa je úplně jiná než v Moto2,“ řekl Abraham, jenž se připravuje na hodně velkou změnu.

„Ujet s takhle brutálním strojem třicet kol bude fyzicky namáhavé. Potřebuju hlavně posilovat ruce, přičemž nejde o to mít je nabušené, ale spíš vydržet s nimi pracovat celou dobu. Denně cvičím minimálně hodinu, za celou zimu jsem se svezl dvakrát na motokrosové motorce,“ líčí český jezdec. Se strojem Ducati bude letos jezdit také legendární Valentino Rossi. „Určitě jeho zkušenosti značka plně využije,“ slibuje Pupulin.

Související témata: