Článek
Proč si ten bod tolik považujete?
Sice jsem jen vyrovnal letošní maximum, ale dokázal jsem tentokrát zabodovat v plné konkurenci. Absolutně bych nečekal, že kromě Peška dojede celé startovní pole. Bylo hodně neobvyklé, že za celý závod nikdo neupadl. Určitě je to můj letos nejcennější bod.
Na víc nemáte?
Celý závod jsem jezdil ve skupině bojující o třinácté místo, jenže Pirrovi s Iannonem na prototypech Ducati bohužel nejsem motorem schopný konkurovat. Na konci nejdelší rovinky jsem ztrácel klidně sto metrů, po dvou zatáčkách jsem je zase dojel a v podstatě mě brzdili, ale neměl jsem výkon na předjetí. A to se pořád opakovalo.
Takže jste už smířený s tím, že budete letos rád za každé umístění v patnáctce?
Moc bych si přál, aby počet bodíků na mém kontě narůstal. Minule v Barceloně jsem i díky výpadkům soupeřů jel na hraně desítky, jenže tam mě zradila elektronika. V Assenu jsem vyždímal úplně všechno, co šlo. Vylepšujeme nastavení podvozku, ale chce to konečně správně trefit rychlé kolo v kvalifikaci. Ze sedmnácté pozice na startu se těžko bojuje o desítku.
Co jste říkal na prvenství Rossiho a startu Lorenza po vážném úrazu?
Rossimu po dvou letech s ducati určitě prospěl návrat k yamaze. Potvrdil, že je jezdec prvotřídních kvalit, ale mě vítězstvím zase tolik nepřekvapil. Byl jsem přesvědčený, že se mu letos podaří někde vyhrát, a trať v Assenu sedí i jeho stylu. Lorenzo předvedl heroický výkon, ale hodně mu při tom zdravotním handicapu pomohla i skvělá tovární motorka.