Článek
Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta uvedl, že je stále v plánu začít šampionát na konci července. To by znamenalo další změnu termínu, neboť aktuálně prvním závodem v kalendáři je 9. srpna Velká cena České republiky na Masarykově okruhu v Brně.
"Chceme začít v závěru července. Ještě ale stále není rozhodnuto, kde a kdy," řekl Ezpeleta na webu MotoGP. "Náš plán je, že sezona odstartuje v červenci a pojede do listopadu. Pak se uvidí, jestli se budou dát uspořádat nějaké mimoevropské závody po listopadu," dodal s tím, že i kdyby se nedalo kvůli pandemii cestovat mimo Evropu, tak by stále seriál mohl mít 10 až 12 závodů.
Ezpeleta přiznal, že na některých okruzích by se mohly konat dva závody, o čemž přemýšlejí i ve formuli 1. Možností jsou také závody bez diváků, na nichž se předpokládá účast zhruba 1600 lidí, což budou z drtivé většiny členové týmů. Naopak se nepočítá například s novináři na místě.
Před prázdnými tribunami se bude ale moci jet pouze na okruzích, kde to není složité provést. "U těchto Grand Prix to bylo velmi složité. Proto jsme se se všemi třemi místními promotéry rozhodli, že závody přeložíme na příští rok, místo toho, abychom jim hledali jiný termín pro letošek," řekl Ezpeleta k dnes zrušeným závodům.
Německá Velká cena byla v programu 21. června. Závod v Nizozemsku, který v kalendáři jako jediný nechyběl ani jednou od své premiéry v roce 1949, se měl jet 28. června. Do Finska se měl seriál MotoGP vrátit poprvé od roku 1982 o víkendu od 10. do 12. července. Při hledání náhradních termínů přicházelo úvahu přeložení na září a varianta bez diváků, tu ale organizátoři nakonec zavrhli.
"Když vidíme vývoj pandemie, musíme být realisté a dojít k závěru, že taková akce je momentálně nemožná," řekl sportovní ředitel německého autoklubu ADAC Hermann Tomczyk agentuře SID. "Nikdo s tím nemůže nic dělat. Ochrana všech účastníků, ať už diváků, jezdců nebo funkcionářů, musí mít přednost," dodal.
Na Sachsenringu se bude znovu závodit až příští rok, poté okruhu vyprší smlouva s Dornou. Už nyní ale započala jednání o jejím prodloužení od roku 2022 na dalších pět let.
Sezonu odstartovala začátkem března Velká cena Kataru, kde se však představili jen jezdci nižších tříd Moto3 a Moto2. Další podoba kalendáře je stále nejistá. Odložené zůstávají závody ve Španělsku, Francii a Itálii, jejich uskutečnění je ale čím dál méně pravděpodobné.