Článek
„Pořád věříme, že trucky se nám podaří odjet v původním termínu a tím by i letos začala závodní sezona v Mostě. V září a říjnu bychom chtěli odjet ještě série Nascar a šampionát supersportovních vozů ADAC GT. Divácká kulisa by k tomu byla určitě důležitá, ale když nebude jiná varianta, tak pojedeme i bez diváků," říká šéf Autodromu Josef Zajíček.
„Závodit zatím nelze, spíš jen škrtáme akce v kalendáři a jak se opatření mění, tak vlastně ani nejde nic plánovat. Snažíme se o zachování co největšího počtu původně naplánovaných akcí, a to včetně stěžejních závodních víkendů," připouští obchodní ředitelka Jana Svobodová. „Dohodnout nové termíny prestižních šampionátů za situace, kdy jsme všichni minimálně o tři měsíce už přišli, je oříšek," piřpouští Zajíček.
Postupné rozvolňování opatření umožňuje alespoň tréninky profesionálním sportovcům. Hned toho využil tým Buggyra Racing se šéfkonstruktérem a jezdcem Davidem Vršeckým nebo novou posilou, dosud jediným českým pilotem šampionátu F1 Tomášem Engem. „Testovali tahače i cestovní vozy, dodržel se počet 10 lidí, rozestupy i hygienická opatření. Díky digitalizaci různých postupů se minimalizoval kontakt a všechno se odehrávalo ve venkovních prostorech, boxy máme uzavřené," prozrazuje Svobodová.
Světlo na konci tunelu
Techniku před sezonou vyzkoušeli v Mostě za striktního dodržování veškerých hygienických pravidel a předpisů i členové týmu Mičánek Motorsport. Příští týden chce autodrom obnoví i kurzy bezpečné jízdy, postupně ožijí také výcvikové plochy polygonu mosteckého autodromu. „Pozitivní je, že začínáme vidět světlo na konci tunelu. Zásadní pro nás bude otevření hranic, aby k nám mohli na testy jezdit klienti z Německa, na nichž jsme finančně závislí" říká Zajíček.
Autodrom přijal několik úsporných opatření, zřejmě se nevyhne ani propouštění. „Došlo už k redukcím personálu i mezd. Pandemie ake postihla všechny, nevyjímaje ani ostatní evropské okruhy. Jen nechápu, proč se na nás vztahují stejná pravidla jako například na fitness centra, když disponujeme obrovským areálem o rozloze 75 hektarů a umíme zabezpečit akce v bezkontaktním režimu," dodává Zajíček.
„Ocitli jsme se v nejsložitější situaci za téměř čtyřicet let existence mosteckého Autodromu. Řešíme to překlenovací úvěrem i akcionářskou půjčkou, jinak se musíme o sebe postarat sami. Ale přežijeme," líčí Zajíček.