Hlavní obsah

Mostecký autodrom hlásí téměř dvacetimilionovou ztrátu, prvním závodem mají být až koncem srpna tahače

Most

Mostecký autodrom vyčíslil dosavadní ztrátu způsobenou restrikcemi proti šíření koronaviru na téměř dvacet miliónů korun. Přesto se chystá opožděně zahájit sezonu a prvním závodem má být hned ten klíčový, evropský šampionát tahačů plánovaný na poslední srpnový víkend.

Foto: Profimedia.cz

Mostecký autodrom hlásí téměř dvacetimilionovou ztrátu

Článek

„Pořád věříme, že trucky se nám podaří odjet v původním termínu a tím by i letos začala závodní sezona v Mostě. V září a říjnu bychom chtěli odjet ještě série Nascar a šampionát supersportovních vozů ADAC GT. Divácká kulisa by k tomu byla určitě důležitá, ale když nebude jiná varianta, tak pojedeme i bez diváků," říká šéf Autodromu Josef Zajíček.

„Závodit zatím nelze, spíš jen škrtáme akce v kalendáři a jak se opatření mění, tak vlastně ani nejde nic plánovat. Snažíme se o zachování co největšího počtu původně naplánovaných akcí, a to včetně stěžejních závodních víkendů," připouští obchodní ředitelka Jana Svobodová. „Dohodnout nové termíny prestižních šampionátů za situace, kdy jsme všichni minimálně o tři měsíce už přišli, je oříšek," piřpouští Zajíček.

Postupné rozvolňování opatření umožňuje alespoň tréninky profesionálním sportovcům. Hned toho využil tým Buggyra Racing se šéfkonstruktérem a jezdcem Davidem Vršeckým nebo novou posilou, dosud jediným českým pilotem šampionátu F1 Tomášem Engem. „Testovali tahače i cestovní vozy, dodržel se počet 10 lidí, rozestupy i hygienická opatření. Díky digitalizaci různých postupů se minimalizoval kontakt a všechno se odehrávalo ve venkovních prostorech, boxy máme uzavřené," prozrazuje Svobodová.

Světlo na konci tunelu

Techniku před sezonou vyzkoušeli v Mostě za striktního dodržování veškerých hygienických pravidel a předpisů i členové týmu Mičánek Motorsport. Příští týden chce autodrom obnoví i kurzy bezpečné jízdy, postupně ožijí také výcvikové plochy polygonu mosteckého autodromu. „Pozitivní je, že začínáme vidět světlo na konci tunelu. Zásadní pro nás bude otevření hranic, aby k nám mohli na testy jezdit klienti z Německa, na nichž jsme finančně závislí" říká Zajíček.

Autodrom přijal několik úsporných opatření, zřejmě se nevyhne ani propouštění. „Došlo už k redukcím personálu i mezd. Pandemie ake postihla všechny, nevyjímaje ani ostatní evropské okruhy. Jen nechápu, proč se na nás vztahují stejná pravidla jako například na fitness centra, když disponujeme obrovským areálem o rozloze 75 hektarů a umíme zabezpečit akce v bezkontaktním režimu," dodává Zajíček.

„Ocitli jsme se v nejsložitější situaci za téměř čtyřicet let existence mosteckého Autodromu. Řešíme to překlenovací úvěrem i akcionářskou půjčkou, jinak se musíme o sebe postarat sami. Ale přežijeme," líčí Zajíček.

Související témata: