Článek
Co se vlastně stalo? Dvacet kol před koncem dostal v té době vedoucí Sage Karam smyk, narazil do bariéry a úlomky jeho vozu se rozlétly po trati. Sedmatřicetiletý Wilson, jenž v roce 2003 absolvoval za stáje Minardi a Jaguar-Racing celkem 16 Velkých cen ve světovém šampionátu vozů formule 1, měl obrovskou smůlu: jeden karbonový díl nosu soupeřova vozu jej při průjezdu místem havárie v plné rychlosti zasáhl do hlavy. Brit ztratil kontrolu nad svým monopostem a vzápětí naboural do ochranné zdi.
Přes okamžitou pomoc záchranářů Wilson, vítěz sedmi závodů IndyCar, nenabyl vědomí a byl okamžitě vrtulníkem transportován do nemocnice. Podle oficiálního vyjádření vedení závodů leží na jednotce intenzivní péče v kritickém stavu a lékaři ho udržují v umělém spánku.
„Modlím se za Justina a jeho rodinu. On je to jediné, na čem teď záleží," reagoval lídr šampionátu a rovněž bývalý účastník světového šampionátu v královské třídě motorsportu Juan Pablo Montoya.
Wilsonův případ v zámoří znovu rozpoutal diskusi o tom, jak jsou závody na oválech přes všechna implementovaná bezpečnostní opatření v rychlostech přesahujících 300 km/hod. nebezpečné. Za poslední dvě dekády přišli o život čtyři závodníci, včetně amerického šampióna IndyCar a vítěze legendárních 500 mil v Indianapolis Dana Wheldona.
Nehoda současně připomněla podobný incident z roku 2009, kdy v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska formule 1 trefila Felipeho Massu do hlavy pružina uvolněná z vozu Rubense Barrichella. Součástka prorazila brazilskému pilotovi hledí helmy a způsobila mu vážné zranění lebky nad levým okem, které si vyžádalo operaci.