Článek
„V roce 2010 jsem závodil se Seatem v kategorii do 2000 ccm a získal titul, ale rozdíl mezi oběma vozy je obrovský. Hlavně jsem se učil. Dnes už mohu říct, že supersilné Audi umím zkrotit, získal jsem potřebnou jistotu,“ říkal Michal Matějovský na vyhlášení Zlatých volantů. „S Audi A4 DTM pojedu i v letošní sezóně. Už chci jezdit naplno, abych co nejvíc využil ohromný potenciál, který v sobě tohle auto skrývá,“ prozradil svůj program.
Nuceně do boxů
V nadcházející sezóně však čeká vozy kategorie DTM, které jsou silnější než většina soupeřů, několik výrazných změn pravidel. „Jednou z nejvýznamnějších je zavedení handicapu pro vozy kategorie DTM. Ty jsou organizovány tak, že jezdci s těmito auty budou mít v průběhu jednoho závodu nařízen dvojí průjezd boxy. Tím pořadatelé sledují smazání výkonnostních rozdílů mezi jednotlivými vozy,“ uvedl Matějovský největší změnu.
„Uvidíme, jak se tato navržená úprava pravidel osvědčí, ale osobně jsem přesvědčen, že to tyto závody ještě více zatraktivní. I když se i letos dva nejhorší výsledky škrtají, bude záležet na každém ze šesti závodních víkendů, jaké bude konečné pořadí,“ dodal.
Český mezinárodní šampionát D4 nad 3500 ccm začíná poslední dubnový víkend na maďarském okruhu Hungaroring, další závod se jede 17. června opět v Maďarsku na Pannoniaring a 1. července v polské Poznani. V Mostě se pojede 5. srpna a předposlední závodní víkend hostí 19. srpna Slovakiaring. Celý seriál vyvrcholí tradičně 23. září v Brně. Okruhovou sezónu pak tradičně ukončí Epilog, který se letos pojede v sobotu 13. října rovněž na brněnském Masarykově okruhu. „Nové kruhy neznám, ale o to víc mě lákají,“ zdůraznil Matějovský.
Finišuje ve škole
Letos čeká Michala Matějovského ještě jeden velký závod - bakalářskou prací ukončí po třech letech studium na vysoké škole Educacia Vratislav. „Studuji na jedné z poboček v Rybitví u Pardubic. Skripta jsem si bral i na závody. Studuji dálkově a ve škole mi vycházející vstříc, ale zkoušky za mne nikdo neudělá a to, co musím znát, mi nikdo neodpustí. Chci ale pokračovat další dva roky,“ zdůraznil Michal Matějovský, který pracuje ve firmě Hesti, která prodává trucky a návěsy. „I když nechci závodit jen pro zábavu, musím myslet na budoucnost a u téhle firmy vypadá velmi dobře a zůstanu u aut,“ dodal.
Trucky nejsou v rodině Matějovských ničím neobvyklým. Vždyť Michalův otec Stanislav je mistrem Evropy z roku 2001. „Už jsem si závodní tahač také vyzkoušel a docela mě to chytlo. Výhledově bych se mohl objevit na okruzích s tahačem. Táta je mistrem Evropy, já tak vysoko nedosáhl, tak proč to nezkusit,“ pravil s úsměvem Michal Matějovský.