Hlavní obsah

Lacko zůstává ve hře o titul, Calvet premiérově francouzským šampiónem

Le Mans

Ikonickému okruhu v Le Mans vládly o víkendu tahače a bezpochyby nejčastěji se skloňovalo jméno Téo Calvet. Souběžně s evropským šampionátem se totiž bojovalo o body v mistrovství Francie 2020-2021 a dvacetiletý mladík v barvách Buggyry dotáhl svou misi k vítěznému konci.

Foto: Buggyra media

Zleva Aliyyah Kolocová a Téo Calvet na pódiu v Le Mans.

Článek

Majitel týmu Martin Koloc si mohl gratulovat k rozhodnutí upřednostnit v případě pokračovatele slavného rodu závodníků národní šampionát před evropským. „Téo a spolu s ním Buggyra mají první francouzský titul, což je pro nás vzhledem k nejbližší budoucnosti podstatně důležitější, než šesté místo v mistrovství Evropy. Navíc i přes neúčast ztrácí Téo na místo v elitní šestce sedm bodů, což není neřešitelný problém a i bez jeho bodů jsme udrželi druhé místo v Poháru konstruktérů."

Z pozice spokojeného otce pak mohl hodnotit i účast historicky nejmladší truckerky, Aliyyah Kolocová totiž brala konečné páté místo a ovládla své kategorie. „Aliyyah splnila, co se od ní chtělo. V první sezoně se prosadila v konkurenci třiadvaceti jezdců, přičemž na nemálo z nich působila jako červený hadr na býka. K tomu vyhrála v Nogaru. Je na co navazovat."

Tým zvládl během dvou dnů rekordní porci osmi závodů.

Trable s nastavením

Adam Lacko dorazil do Le Mans jako druhý jezdec celkového pořadí ME, když v Zolderu porazil dosavadního suveréna Norberta Kisse. Na legendárním okruhu ovšem bojoval především s nastavením svého speciálu. „Prostě to, co fungovalo v Zolderu, nefungovalo v Le Mans," kaboní se Lacko, kterého držely nad vodou závody s hendikepem, ve kterých vybojoval druhé a třetí místo. „V sobotu začalo před druhým závodem pršet, chtěl jsem vyhrát, ale Norbert vyvinul v závěru velký tlak a kvůli bodu nemělo cenu riskovat kolizi. Třiatřicet bodů vypadá alespoň vizuálně hezky, ale chtělo by to o deset bodů více. I když si troufám říct, že jsme dosáhli maxima možného."

Na druhou stranu ovšem dělilo v Le Mans čtvrtého Lacka od vítězného Kisse stravitelných patnáct bodů. „Letos poprvé vyhrál Jochen, slušné body bral i Antonio. Oba se lehce přiblížili elitní trojce a pojedou v Jaramě na hraně," odhaduje třetí jezdec šampionátu, jehož ztráta na Lenze ovšem činí pouhé tři body. „Na konci by mě to mrzelo, teď ale není sebemenší důvod k neklidu. Příští víkend se jede v Jaramě, musíme s Davidem pracovat na nastavení."

Foto: Buggyra media

Adam Lacko v kabině svého tahače.

Treble v Le Mans

Rozkaz pro Téo Calveta zněl jasně - vybojovat titul mistra Francie. „Snažil jsem se si to nepřipouštět, ale tak úplně jsem to dostat z hlavy nedokázal," připustil v rámci oslav, které mohly v plné míře propuknout v neděli. Úvodní den závodního víkendu totiž sice předjel v poslední zatáčce jediného konkurenta v souboji o titul Janieca, po penalizaci se však propadl na šesté místo. „Po krátké radosti přišel návrat do reality, ale zůstal jsem v klidu a v další jízdě dojel druhý." Před posledním dnem šampionátu stačily Calvetovi k zisku titulu pouhé dva body. „Dojel jsem druhý a mohlo se začít slavit. Táta ale měl pravdu, že šampióni by měli končit stylově, takže jsem poslední závod vyhrál a můžu se soustředit na Jaramu."

Aliyyah Kolocová ve své premiérové sezoně ovládla kategorie žen i juniorů, celkově skončila pátá. „Takže jsem vlastně vyhrála o jednu trofej více než Téo," glosovala se smíchem. „Jsem samozřejmě spokojená a věřím, že se za rok posunu výše."

Stav ME tahačů po závodě v Le Mans
Individuální šampionát:
1. Norbert Kiss (Maďarsko/MAN) 175
2. Sascha Lenz (Německo/MAN) 149
3. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 146
4. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 110
5. Jochen Hahn (Německo/Iveco) 107
6. Stephanie Halmová (Německo/Iveco) 107
…9. Téo Calvet (Francie/Buggyra) 59
Pohár konstruktérů:
1. Team Titan (Kiss - Albacete/MAN) 298
2. Buggyra Racing (Lacko - Calvet/Buggyra) 220
3. Löwen Power (Lenz - Anderson) 195
Konečné pořadí francouzského šampionátu:
1. Téo Calvet (Francie/Buggyra) 234
2. Anthony Janiec (Francie/MAN) 209
3. Thomas Robineau (Francie/MAN) 172
4. Yorick Montagne (Francie/Renault) 145
5. Aliyyah Kolocová (UAE/Buggyra) 143