Článek
Majitel týmu Martin Koloc si mohl gratulovat k rozhodnutí upřednostnit v případě pokračovatele slavného rodu závodníků národní šampionát před evropským. „Téo a spolu s ním Buggyra mají první francouzský titul, což je pro nás vzhledem k nejbližší budoucnosti podstatně důležitější, než šesté místo v mistrovství Evropy. Navíc i přes neúčast ztrácí Téo na místo v elitní šestce sedm bodů, což není neřešitelný problém a i bez jeho bodů jsme udrželi druhé místo v Poháru konstruktérů."
Z pozice spokojeného otce pak mohl hodnotit i účast historicky nejmladší truckerky, Aliyyah Kolocová totiž brala konečné páté místo a ovládla své kategorie. „Aliyyah splnila, co se od ní chtělo. V první sezoně se prosadila v konkurenci třiadvaceti jezdců, přičemž na nemálo z nich působila jako červený hadr na býka. K tomu vyhrála v Nogaru. Je na co navazovat."
Tým zvládl během dvou dnů rekordní porci osmi závodů.
Trable s nastavením
Adam Lacko dorazil do Le Mans jako druhý jezdec celkového pořadí ME, když v Zolderu porazil dosavadního suveréna Norberta Kisse. Na legendárním okruhu ovšem bojoval především s nastavením svého speciálu. „Prostě to, co fungovalo v Zolderu, nefungovalo v Le Mans," kaboní se Lacko, kterého držely nad vodou závody s hendikepem, ve kterých vybojoval druhé a třetí místo. „V sobotu začalo před druhým závodem pršet, chtěl jsem vyhrát, ale Norbert vyvinul v závěru velký tlak a kvůli bodu nemělo cenu riskovat kolizi. Třiatřicet bodů vypadá alespoň vizuálně hezky, ale chtělo by to o deset bodů více. I když si troufám říct, že jsme dosáhli maxima možného."
Na druhou stranu ovšem dělilo v Le Mans čtvrtého Lacka od vítězného Kisse stravitelných patnáct bodů. „Letos poprvé vyhrál Jochen, slušné body bral i Antonio. Oba se lehce přiblížili elitní trojce a pojedou v Jaramě na hraně," odhaduje třetí jezdec šampionátu, jehož ztráta na Lenze ovšem činí pouhé tři body. „Na konci by mě to mrzelo, teď ale není sebemenší důvod k neklidu. Příští víkend se jede v Jaramě, musíme s Davidem pracovat na nastavení."
Treble v Le Mans
Rozkaz pro Téo Calveta zněl jasně - vybojovat titul mistra Francie. „Snažil jsem se si to nepřipouštět, ale tak úplně jsem to dostat z hlavy nedokázal," připustil v rámci oslav, které mohly v plné míře propuknout v neděli. Úvodní den závodního víkendu totiž sice předjel v poslední zatáčce jediného konkurenta v souboji o titul Janieca, po penalizaci se však propadl na šesté místo. „Po krátké radosti přišel návrat do reality, ale zůstal jsem v klidu a v další jízdě dojel druhý." Před posledním dnem šampionátu stačily Calvetovi k zisku titulu pouhé dva body. „Dojel jsem druhý a mohlo se začít slavit. Táta ale měl pravdu, že šampióni by měli končit stylově, takže jsem poslední závod vyhrál a můžu se soustředit na Jaramu."
Aliyyah Kolocová ve své premiérové sezoně ovládla kategorie žen i juniorů, celkově skončila pátá. „Takže jsem vlastně vyhrála o jednu trofej více než Téo," glosovala se smíchem. „Jsem samozřejmě spokojená a věřím, že se za rok posunu výše."
Stav ME tahačů po závodě v Le Mans |
---|
Individuální šampionát: |
1. Norbert Kiss (Maďarsko/MAN) 175 |
2. Sascha Lenz (Německo/MAN) 149 |
3. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 146 |
4. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 110 |
5. Jochen Hahn (Německo/Iveco) 107 |
6. Stephanie Halmová (Německo/Iveco) 107 |
…9. Téo Calvet (Francie/Buggyra) 59 |
Pohár konstruktérů: |
1. Team Titan (Kiss - Albacete/MAN) 298 |
2. Buggyra Racing (Lacko - Calvet/Buggyra) 220 |
3. Löwen Power (Lenz - Anderson) 195 |
Konečné pořadí francouzského šampionátu: |
1. Téo Calvet (Francie/Buggyra) 234 |
2. Anthony Janiec (Francie/MAN) 209 |
3. Thomas Robineau (Francie/MAN) 172 |
4. Yorick Montagne (Francie/Renault) 145 |
5. Aliyyah Kolocová (UAE/Buggyra) 143 |