Hlavní obsah

Lacko si jede do Jaramy pro tituly, neslaví však předčasně

Praha

Titul mistra Evropy tahačů má na dosah. Adam Lacko potřebuje během závěrečného víkendu ve španělské Jaramě získat už jen patnáct bodů. Za předpokladu, že jeho hlavní sok Jochen Hahn z Německa všechny čtyři jízdy vyhraje, což je prakticky vyloučené... Roudnická Buggyra má navíc blízko k triumfu také v Poháru konstruktérů.

Buggyra zářila ve Francii

Článek

Ještě nikdy nebyla Buggyra tak blízko titulu, jako bude o víkendu v Jaramě. Adam Lacko vede před jediným pronásledovatelem Jochenem Hahnem o 45 bodů, spolu s Davidem Vršeckým mají v Poháru konstruktérů náskok 37 bodů. „Jsme titulu blízko, ale patnáct bodů za Adama nikdo nezíská," krotí bezbřehý optimismus manažer roudnického týmu Jan Kalivoda.

Režie závodu je však jednoznačně v rukou průběžného lídra. „Realita je taková, že Adamovi stačí k zisku titulu jenom šestá místa. Nemyslím si ale, že by se měl nový mistr Evropy prezentovat zrovna tímto způsobem. Budeme vycházet z aktuální situace." Ve hře je také Pohár konstruktérů. „I když se jedná o druhý a původně neplánovaný cíl, jsem přesvědčen o tom, že Adam s Davidem udělají pro jeho zisk všechno," těší se Kalivoda.

Titul předčasně neslaví

Hlavní protagonista má Jaramu v oblibě a doufá, že na konci závodního víkendu bude mít okruh nacházející se poblíž Madridu ještě raději. „Nepamatuji si na závod z poslední doby, ve kterém bych získal jenom patnáct bodů, ale stát se může všechno. Každopádně v Jaramě nehodlám měnit taktiku, pojedu jako vždycky. Vzhledem k charakteru technicky hodně těžkého okruhu, sehrají rozhodující roli měřené tréninky a brzdy," avizuje Adam Lacko, který si zatím nepřichystal vítěznou řeč. „Ještě body nemám a nikdy předčasně neslavím. Každopádně, až to vyjde, dám řeč s Davidem, který s ní má zkušenosti," usmívá se.

Nedostatku zkušeností s vypjatými závěry se Lacko nebojí, navíc v záloze je v roli zkušeného rádce David Vršecký. „V Le Mans mi říkal, že své tituly získal poté, co do Jaramy přijel s náskokem 13 a 10 bodů. Když vyhrál on, prý to zvládnu taky," směje se dosavadní letošní suverén.

Vršecký se drží pravidla Jamese Bonda

Vršecký bude vedle Poháru konstruktérů bojovat rovněž o primát prvního jezdce novodobé historie truckracingu, který získá titul jako jezdec a konstruktér závodního speciálu. „Zní to dobře... Když si pamatuji, jak jsem do toho na podzim 2009 spadl, přijde mi to až úsměvné," reaguje David na vidinu nevídaného double. „Nicméně pokud to vyjde, v což pevně věřím, nebude to ani zdaleka jenom o Vršeckém nebo Dolejšovi, ale o celém týmu. Už asi stokrát jsem řekl, že tým vyhrává a tým prohrává. A jsem rád, že jsem součástí týmu, pro který je druhé místo neúspěchem."

V souvislosti s podnikem v Jaramě se spekuluje nad další Vršeckého jezdeckou budoucností. „Poučen letošním rokem se budu držet pravidla Jamese Bonda, že by se nikdy nemělo říkat nikdy," zní odpověď.

Stav ME tahačů před závodem v Jaramě:
Individuální šampionát:
1. Adam Lacko (ČR/Buggyra) 345,
2. Jochen Hahn (Německo/Iveco) 300,
3. Norbert Kiss (Maďarsko/Mercedes) 284,
4. Stephanie Halmová (Německo/MAN) 270,
5. Antonio Abacete (Španělsko/MAN) 231,
6. Sasha Lenz (Německo/MAN) 164,
…8. David Vršecký (ČR/Buggyra) 122.
Pohár konstruktérů:
1. Buggyra Racing 1969 (Lacko-Vršecký/Buggyra) 494,
2. Team Reinert Adventure (Halmová-Lenz/MAN) 457,
3. Die Bullen von Iveco Magirus (Hahn–Körber/Iveco) 449.
Související témata: