Hlavní obsah

Lacko: Přesedání mi nevadí, ale jedničkou je mercedes

Dvacetiletý český pilot Adam Lacko se v letošní motoristické sezóně posadil za volant už sedmého vozu. Kromě silných tahačů zvládá i seriály cestovních vozů, naposledy si o víkendu vyzkoušel závod mistrovství světa GT. Které auto mu sedí nejlépe a jak časté přesedání vůbec zvládá, prozrazuje Lacko v rozhovoru pro deník Právo.

Foto: www.csms.cz

Adam Lacko s vozem Alfa Romeo, s nímž pojede MS cestovních vozů.

Článek

O víkendu jste jel první závod mistrovství světa GT. Jaké jsou vaše pocity? Škoda, že po půlhodině praskla poloosa a musel jsem odstoupit. Pocity by byly mnohem lepší, protože se mi napoprvé docela dařilo. Saleen S7 polského týmu RAM Racing je velmi dobrý. Tahle auta jsou velká, chovají se na trati klidně, mají obrovskou sílu, ale s brzdami to je trochu slabší. I tuto zkušenost však velmi vítám. V šampionátu GT čekají ještě tři závody. V říjnu čínský okruh Žuhai, v listopadu pak závody v Dubaji a Bahrajnu.

Máte spočítáno, v kolika různých závodních autech jste letos už seděl? Tohle je sedmé. První závod mistrovství světa cestovních vozů na okruzích jsem jel s Alfou Romeo 156 GTA S 2000, další dva pak s BMW 320i. Dvakrát jsem startoval v Česká pojišťovna Škoda Octavia cupu a vždy jsem vyhrál. Jel jsem také Divinol cup s Alfou Romeo 147 GTA. V domácím okruhovém šampionátu startuji s mercedesem ze seriálu DTM a v divizi D4 bojuji o celkové stupně vítězů. Dvakrát jsem jel v Evropském poháru tahačů s Buggyrou MK01 a začátkem září mě čeká ještě závod v Mostě.

Ve kterém z těch aut se cítíte nejlépe? Každé má své přednosti i zápory, ale ze závodních aut se cítím nejlépe v mercedesu. Tahač je až poslední v řadě, i když jsem s ním loni dosáhl třetího místa v Evropském poháru.

Při Czech Truck Prix o tomto víkendu pojedete jen s tahačem, nebo opět usednete i do octavie? Zvažujeme obě možnosti, ale na odpověď je zatím brzy. S tahačem jedu především kvůli našemu partnerovi Tol Collect. S octavií by to bylo zpestření. Mostecký okruh mi sedí i po úpravě šikany. Docela rád bych se v ní svezl.

Přesedání z auta do auta během víkendu vám nevadí? Už jsem si zvykl, takže mi přesedání nevadí. Ale určitě je těžší přesedat z tahače do osobního auta, než když střídám třeba octavii s mercedesem, i když jsou to také hodně odlišné vozy.

Sedm aut v jedné sezóně je dost. Nemáte z toho už trochu guláš v hlavě? Je to hodně, ale Stanislav Matějovský, šéf Internet Expres Prima Teamu, říká, že to musím vydržet. Tak to zvládnu. Je to jen v této sezóně a do konce toho už moc nezbývá. Navíc pro mne to jsou ve dvaceti letech nesmírně cenné a jiným způsobem nezískatelné zkušenosti.

Už na začátku sezóny jste avizovali jako tým, že nepůjde o výsledky, ale hlavně o zkoušení a hledání vhodné disciplíny. Máte vůbec v závodech motivaci, když vás nic nenutí vyhrávat? Tak tohle je to nejmenší. Motivaci mám vždycky. Prvotní touhou každého závodníka nebo sportovce je vyhrát závod nebo dojet co nejlépe.

Co vám tahle sezóna dává? Především zkušenosti, o nichž už jsem mluvil a které se mi určitě neztratí. Hledáme, vybíráme, zkoušíme. Není to o výsledcích, ale když se mi závod povede, jsem spokojený. Pořád se učím, a byť je sezóna velmi neobvyklá, dává mi hrozně moc. Každá zkušenost je dobrá, i když ji třeba v jiném autě nemohu úplně použít.

Stihnete si vůbec odpočinout? Vzhledem k tomu, že se zúčastním i promočních akcí týmu, těch volných dnů moc není a víkendy bych od začátku dubna spočítal na prstech jedné ruky. Však si je užívám hlavně s rodinou.

Stanislav Matějovský říká, že potřebujete co nejvíc vlastních zkušeností, abyste měli co nabídnout partnerům... Ano, to je naše filozofie v této sezóně a já s ní souhlasím. Příští rok bych chtěl jet s dobrým autem a potřebnou podporou některý ze špičkových seriálů a tohle je první předpoklad: mít co nejvíc zkušeností. Zatím ale pochopitelně neřeknu, jaký seriál a s čím pojedu. Na to máme celou zimu.

Související témata: