Článek
Vršecký je zpátky. Přestože se stal comeback s ručením omezeným dvojnásobného evropského šampióna hlavní zprávou, on sám své německé angažmá nepřeceňuje.
„Když jsem po zisku Poháru konstruktérů v roce 2015 končil, řekl jsem, že by v historii značky Buggyra měla po érách Körbera, Bösigera a Vršeckého přijít éra Adama Lacka. Budu potěšen, pokud se stanu její součástí," ujišťuje v tiskové zprávě David Vršecký s tím, že se velmi rád vrací na místo činu. Právě na Nürburgringu totiž vybojoval v sezóně 2003 své vůbec první pohárového vítězství, zároveň se jednalo o premiérový triumf českého jezdce ve třídě Super Race Truck.
„Závod budu mít vždycky v hlavě, ale je to minulost. Možná ale půjdu zavzpomínat do depa ke Gerdovi a Antoniovi, které jsem tenkrát porazil," směje se David. Vzhledem ke své „podmínečné" účasti hodlá proniknout do elitní desítky a pak se uvidí.
Lacko je klidný štvanec
Průběžný lídr Adam Lacko se stal, stejně jako loni, po Misanu lovnou zvěří. Do Mekky německého a evropského truckracingu dorazí s dvanácti, respektive dvacetibodovým náskokem před domácí dvojicí H+H, tedy Halmová - Hahn. „Je samozřejmě lepší vést, než být osmý, ale žádný tlak na svoji osobu si skutečně nepřipouštím. Že jeden závodní víkend nedělá celý šampionát, platilo po Misanu a bude platit i po Nürburgringu," říká průběžný lídr, který očekává patřičnou řež. „Šest průběžně nejlepších jezdců závodí na autech čtyř různých značek. Ať se snažím sebevíce, na nic takového si nevzpomínám. Každý se bude chtít ukázat, do toho nejspíše zase kolem 200 000 fanoušků..."
Adam se především chystá na obtížné klimatické podmínky, pro Nürburgring tak charakteristické. „Se závodním inženýrem Robinem Dolejšem a Davidem jsme pracovali na co nejrychlejší a efektivní změně nastavení auta ze suchého na mokré. Z pozice jezdce nemám problém s mokrým okruhem, na suchu naopak prodáme sílu motoru. Na Nürburgringu to ovšem bývá tradičně něco mezi," líčí Lacko.
Stav ME tahačů před závodem na Nürburgringu |
---|
Jednotlivci: |
1. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 92, |
2. Stephanie Halmová (Německo/MAN) 80, |
3. Jochen Hahn (Německo/ Iveco) 72, |
4. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 60, |
5. Norbert Kiss (Maďarsko/Mercedes) 56, |
6. Gerd Körber (Německo/Iveco) 47. |
Pohár konstruktérů: |
1. Reinert ADV (MAN, Halm/Lenz) 127, |
2. Iveco Magirus (Iveco, Hahn/Körber) 122, |
3. Buggyra Racing 1969 (Buggyra, Lacko/Vršecký) 107. |